کارتخوان مناسب برای مشاغل خانگی

8 بهترین کارت خوان برای مشاغل کوچک در سال 2024 + نحوه انتخاب یکی

به دنبال دستگاه کارتخوان برای کسب و کار خود هستید؟ آیا نمی دانید دستگاه های کارت خوان چگونه کار می کنند؟ به دنبال دستگاه کارتخوان برای کسب و کار خود هستید؟ همه چیزهایی را که باید بدانید مرور کردیم.

برای کسب وکارها داشتن یک روش امن برای جمع آوری پرداخت ها بسیار مهم است، اما امروزه، مصرف کنندگان گزینه های پرداخت راحت را نیز می خواهند. با گزینه هایی از کارت خوان ها گرفته تا پرداخت متنی و هر چیزی در این بین، برای کسب وکارها وقتی به جمع آوری پرداخت ها فکر می کنند، به راحتی احساس ناراحتی می کنند.

مهم نیست که کسب و کاری کوچک دارید و یا در مجموعه ای زنجیره ای فعالیت می کنید، در هر صورت باید از انواع دستگاه کارتخوان استفاده کنید. امروزه استفاده از پول نقد جای خود را به استفاده ی مداوم از کارت های بانکی داده است؛ در نتیجه کمتر کسب و کاری را می بینیم که از انواع دستگاه کارتخوان استفاده نکند. اگر شما کسب وکار خود را دارید و یا سعی دارید که کسب و کار جدیدی راه اندازی کنید، باید به طور جدی به فکر انتخاب و خرید یک دستگاه کارت خوان باشید.

قبل از خرید کارتخوان شخصی، باید با انواع دستگاه کارتخوان آشنا باشید. به همین دلیل ما در این مقاله از شرکت پرداز الکترونیک شایا تصمیم گرفته ایم به سراغ همین موضوع برویم. بنابراین اگر می خواهید با انواع دستگاه کارتخوان آشنا شوید و بهترین مدل آن را برای کسب و کار خود انتخاب کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

کارتخوان مناسب برای مشاغل خانگی

اهمیت انتخاب دستگاه کارتخوان مناسب کسب و کار

امروزه دستگاه های کارتخوان به انواع مختلفی تقسیم می شوند تا برای انواع کسب و کار مناسب باشند. از سوپرمارکت های معمولی تا گل فروشی ها و رستوران های زنجیره ای و حتی انتشارات های کتاب و مجله، از انواع دستگاه کارتخوان استفاده می کنند. انواع دستگاه کارتخوان با توجه به کاربردشان تقسیم بندی می شوند.

برای مثال بسیاری از دستگاه های کارتخوان برای کسب و کارهایی طراحی می شوند که یک مکان کاری ثابت دارند، درحالی که چند نمونه از برترین انواع دستگاه کارتخوان برای افرادی تولید می شود که به دنبال خرید دستگاه کارتخوان شخصی و سیار هستند. در نتیجه اگر به دنبال گسترش و توسعه ی کسب وکار خود هستید و نمی دانید که باید کدام یک از انواع دستگاه کارتخوان را انتخاب کنید، ما در همین بخش از این مقاله به معرفی 6 نوع اصلی دستگاه کارتخوان پرداخته ایم که هرکدام برای انواع مختلفی از کسب و کارها مناسب هستند.

·         کارتخوان تلفنی – Dial Up (ثابت)

یکی از اولین نمونه های دستگاه های کارتخوان، مدل های تلفنی یا همان Dial Up بودند. این دستگاه های کارتخوان به سیستم مودم کامپیوتری وصل می شدند و با اشغال خطوط تلفن، به طور مستقیم به شبکه ی مالی بانک موردنظر متصل می شدند. استفاده از این دستگاه های کارتخوان در زمان خود مرسوم و کاربردی بود، اما امروزه با ورود دیگر دستگاه های کارتخوان دیگر کاربرد آن چنانی ای ندارند.

هرچند شما همچنان هم می توانید از این دستگاه ها استفاده کنید، اما باید در نظر داشته باشید که باید مودم های مخصوص را برای این دستگاه ها فراهم کنید. همچنین خطوط تلفن شما به طور مداوم مشغول خواهند بود، در نتیجه اگر فکر می کنید که در طول روز به خطوط تلفن آزاد احتیاج خواهید داشت، شاید استفاده از این نوع دستگاه کارتخوان برای شما مناسب نباشند. با این حال اگر به دنبال گرفتن کارتخوان برای مشاغل خانگی هستید، این دستگاه می تواند برای شما کاربردی باشد، چراکه مناسب کسب و کارهایی با محل کار ثابت است.

·         کارتخوان شبکه ای – LAN (ثابت)

این دستگاه های کارتخوان به کارت شبکه مجهز هستند که باعث می شود با استفاده از مودم و سوییچ، دستگاه ها را به شبکه ی اینترنت وصل کنید و بدون مشغول کردن خطوط تلفن محیط، بتوانید تراکنش های خود را انجام دهید. دستگاه های شبکه ای یا همان LAN مناسب افرادی ست که به دنبال انتخاب یک دستگاه کارتخوان برای کسب و کارهای بزرگ نظیر فروشگاه های زنجیره ای هستند.

·         کارتخوان قابل اتصال به رایانه – PC-POS (ثابت)

آیا برای شما هم پیش آمده که به یک فروشگاه بزرگ لباس و یا اقلام خوراکی بروید و ببینید که تمام اطلاعات خرید مشتریان بر روی یک مانیتور کامپیوتری نمایش داده می شود؟ انتقال فوری اطلاعات بر روی یک سیستم کامپیوتری، از اصلی ترین امتیازات استفاده از کارتخوان PC-POS است.

این دستگاه کارتخوان سیار نیست، اما تمام جزییات خرید و فاکتور تراکنش را بر روی یک دستگاه کامپیوتری نمایش می دهد، در نتیجه می تواند بهترین انتخاب برای افرادی باشد که در میان انواع دستگاه کارتخوان، به دنبال دستگاهی می گردند که اطلاعات کامل مشتریان را بر روی یک سیستم کامپیوتری مشخص نمایش دهد. همچنین اگر کسب و کار بزرگی دارید که روزانه تراکنش های زیادی را ثبت می کند و نیاز دارد که در انتهای ماه به دقت همه چیز را محاسبه کند، شرکت پرداز الکترونیک شایا استفاده از این نوع کارتخوان را به شما پیشنهاد می کند.

·         کارتخوان بی سیم – GPRS (سیار)

خرید دستگاه کارتخوان شخصی یکی از دغدغه های افرادی ست که به دنبال گسترش کسب و کار فردی خود هستند. کارتخوان های بی سیم یا همان GPRS یکی از بهترین انتخاب های شما به شمار می رود. این دستگاه کارتخوان به کمک یک سیم کارت به شبکه ی پرداخت متصل می شود و مانند یک تلفن همراه کار می کند.

با اینکه استفاده از یک سیم کارت و یا اپراتور به خصوص اهمیتی برای این کارتخوان ندارد، اما مهم است که سیم کارتی را انتخاب کنید که در محدوده ی کاری موردنظر شما آنتن دهی مناسبی داشته باشد. این نوع کارتخوان هم برای افرادی مناسب است که به دنبال گرفتن کارتخوان برای مشاغل خانگی هستند و هم برای افرادی که به دنبال خرید دستگاه کارتخوان شخصی سیار می گردند تا در هر مکانی به آن ها خدمات پرداخت ارایه دهد.

مزایای کارت خوان های اعتباری برای مشاغل کوچک

استفاده از کارت خوان برای کسب و کارهای مدرن بسیار مهم است، زیرا این کار چیزی بیش از پرداخت از طریق کارت های اعتباری و نقدی است. بیایید به چند مزیت دیگر بپردازیم.

1. امکان پذیرش پرداخت کارت.

برای شروع، می توانید به راحتی پرداخت ها را از طریق کارت های نقدی یا اعتباری با دستگاه کارت خوان بپذیرید.

2. راحتی برای همه.

امکان پذیرش کارت، این کار را برای مشتریان و کارکنان شما راحت می کند. مشتریان شما از توانایی پرداخت با استفاده از روش ترجیحی خود قدردانی خواهند کرد.

3. خطاها را از بین ببرید.

از آنجایی که کارت خوان کارت اعتباری اطلاعات را مستقیماً از کارت دریافت می کند، در هنگام وارد کردن اطلاعات کارت، خطر خطای انسانی وجود ندارد.

4. اتصال به برنامه ها و سیستم های POS.

کارت خوان شما به راحتی به سیستم یا اپلیکیشن نقطه فروش شما متصل می شود، چه یک سیستم مستقل و چه در یک دستگاه تلفن همراه.

5. امکان پیگیری تراکنش ها.

بهترین کارت خوان برای مشاغل کوچک از آنجایی که کارت خوان های اعتباری شما به سیستم POS شما متصل می شوند، ردیابی تراکنش ها بسیار آسان می شود. این به ثبت سوابق کمک می کند و داده هایی را برای تجزیه و تحلیل به شما می دهد تا بتوانید سیستم های پرداخت خود را بیشتر بهبود بخشید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کارتخوان مناسب برای مشاغل خانگی" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کارتخوان مناسب برای مشاغل خانگی"، کلیک کنید.