مزایای استفاده از پرده برقی در خانه هوشمند

با ظهور پرده برقی هوشمند، فرایند کنترل پرده به شدت ساده‌تر و راحت‌تر شده است. با استفاده از پرده برقی هوشمند، می‌توانید با یک کلیک ساده روی دستگاه یا با استفاده از یک کنترل از راه دور، پرده‌های خود را باز و بسته کنید. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا به سرعت و به ‌صورت هم‌زمان باز و بسته شدن پرده‌ها را در تمامی اتاق‌ها کنترل کنید. با این تفاسیر شناخت مزایا و امکانات پرده برقی هوشمند برای کسانی که هنوز از این نوع تجهیزات استفاده نمی‌کنند، جالب خواهد بود. با ما همراه باشید تا این نکات کاربردی برای خرید انواع پرده برخی را مرور کنیم.

انواع پرده برقی

مهم‌ترین امکانات پرده برقی هوشمند؛ کنترل از راه دور

یکی از امکانات مهمی که زمان خرید این نوع تجهیزات باید به آنها توجه کنید، روش‌های کنترل پرده برقی هوشمند از راه دور است. اگر این مسئله یکی از سوالات ذهنی شما است به یاد داشته باشید که این پرده‌ها با 3 روش متداول زیر قابل کنترل هستند:

کنترل از طریق ریموت: ریموت‌ها دستگاه‌های کوچکی هستند که معمولا به صورت کنترل در اختیار فرد قرار داده می‌شوند. می‌توان با استفاده از دکمه‌های روی کنترل، پرده را به حالت باز و بسته تغییر داد.
کنترل نصب ‌شده روی دیوار: در این روش، کلیدهایی روی دیوار نصب می‌شوند که آپشن‌های محدودی را برای کنترل پرده در اختیار قرار می‌دهند. این روش معمولا برای کسانی مناسب است که به هر دلیلی از ریموت کنترل استفاده نمی‌کنند.
کنترل از طریق تلفن همراه: در این روش پیچیده‌تر، موتور پرده برقی برقی قابلیت اتصال به تلفن همراه را دارند. با استفاده از اپلیکیشن مربوطه روی تلفن همراه، می‌توان پرده‌ها را به صورت از راه دور کنترل کرد. این نوع موتورها قیمت بیشتری دارند و قابلیت‌های گسترده‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

به طور کلی، هرکدام از روش‌های کنترلی مذکور به تنظیم و کنترل پرده برقی هوشمند کمک می‌کنند. همچنین، با استفاده از روش کنترلی مورد نظر، می‌توان برنامه زمانی خاصی را برای اتوماسیون پرده‌ها تنظیم کرد.برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید پرده برقی به لینک زیر مراجعه کنید: acogroup.ir

خرید پرده برقی

نصب پرده اتوماتیک برای بهینه سازی مصرف انرژی

یکی دیگر از مزایا و امکانات پرده برقی هوشمند، قابلیت هماهنگی با میزان تابش نور است. می‌توانید حرکت پرده را هم‌زمان با روشنایی و غروب آفتاب تنظیم کنید. به عنوان مثال، می‌توانید تنظیم کنید که پرده‌ها در ساعت ۹ صبح باز شوند و در ساعت ۸ شب بسته شوند.

از آنجایی که رسالت خانه‌های هوشمند بهینه‌سازی در مصرف انرژی است، با استفاده از انواع پرده اتوماتیک می‌توانید مصرف برق را در کنار انرژی وسایل گرمایشی و سرمایشی به حداقل برسانید. به ویژه در ساختمان‌های با متراژ بزرگ و یا دارای نمای شیشه‌ای، لازم است مصرف برق تا جای ممکن کاهش یابد. بنابراین، نصب و به کار گیری پرده‌های اتوماتیک هوشمند می‌تواند هدررفت گرما را کاهش دهد و یا نور را در زمان لازم به اتاق‌ها وارد کند.

این امر تأثیر بسیار بالایی در بهینه‌سازی مصرف انرژی خواهد داشت. همچنین، پرده‌های اتوماتیک هزینه‌های عوامل انرژی را هم کاهش می‌دهند و از این جهت هم مقرون به صرفه هستند. بدیهی است که در برخی فصول و در بیشتر مکان‌ها هدررفت گرما زیاد است و بازماندن پرده‌ها اتاق را در تابستان گرم‌تر می‌کند. همچنین، وسایل برقی به بالا رفتن دمای محیط حساس هستند و در صورت عدم محافظت و مراقبت درست، کارایی آن‌ها کاهش می‌یابد و یا خراب می‌شوند. پس بهترین تدبیر برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، نصب پرده‌های برقی است.

مزایا و امکانات پرده برقی هوشمند؛ ماندگاری بیشتر

پرده برقی یا پرده هوشمند علاوه بر زیبایی و استفاده انعطاف‌پذیر، نیاز به تعویض پرده را هم کم می‌کند. با وجود استفاده از موتوری قدرتمند، عمر طولانی پرده برقی تضمین شده است. این موتورها دارای مکانیزمی هوشمند هستند که باعث بهینه شدن کارکرد آنها و کاهش آسیب پذیری در برابر فشار و استفاده روزمره می‌شود. به علاوه، وقتی به مزایا و امکانات پرده برقی هوشمند فکر می‌کنیم باید در نظر داشته باشیم به دلیل اتصال پرده برقی به یک کابل برق، نیازی به دست زدن به پارچه و پرده نداریم. در نتیجه ساییدگی و پارگی پارچه پرده تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

با این مزیت، می‌توانید پرده‌های خود را برای طولانی‌ترین مدت ممکن تمیز نگه داشته و از زیبایی و شکوه آنها لذت ببرید. از این رو، پرد‌ه‌های برقی برای استفاده در محیط‌هایی ایده‌آل هستند که به تمیزی و ظاهر درخشان نیاز دارند (مانند خانه‌ها، دفاتر، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها).

ارتقا قیمت خانه با هوشمند سازی

یکی دیگر از امکانات و مزیت‌هایی که هوشمند سازی خانه به استفاده از پرده اتوماتیک برای ما به ارمغان می‌آورد، افزایش قیمت خانه یا محل کار است. نصب پرده برقی باعث افزایش زیبایی دکوراسیون و جذابیت داخلی می‌شود. همچنین امکان نورپردازی هوشمند را هم به خانه خودتان اضافه خواهید کرد. قبلا هم اشاره کردیم که با استفاده از پرده برقی هوشمند می‌توانید تنظیمات نورپردازی خانه را به صورت اتوماتیک یا دستی تغییر دهید. این امکان باعث می‌شود که خانه شما به نحو مطلوب از روشنایی مناسب برخوردار شود و در عین حال صرفه‌جویی در مصرف انرژی هم اتفاق بیفتد.

از دیگر امکاناتی که نصب پرده برقی به ما ارائه می‌کند، امکانات امنیتی است. این سیستم به صورت هوشمند و قابلیت کنترل از راه دور فعال می‌شود و امکان بستن و باز کردن پرده را از هر جایی که باشید، فراهم می‌کند. این امکان باعث ایجاد حس امنیت بیشتر در ساکنان خانه می‌شود و در نتیجه ارزش خانه را هم افزایش می‌دهد.

انواع پرده برقی

مزیت‌های خرید پرده برقی هوشمند

در کنار همه موارد ذکر شده، نکات زیر را هم به عنوان مزایا و امکانات پرده برقی هوشمند به یاد بسپارید:

  • قابلیت نصب راحت و سریع بر روی دیوار و سقف اتاق‌ها
  • قابلیت اتصال به ریل با طول تا 12 متر
  • مقاومت در برابر وزن پرده‌های سنگین تا 100 کیلوگرم
  • قابلیت نصب و استفاده در ریل‌های خم و گرد
  • دارای موتور برقی با ابعاد کوچک
  • امکان نصب سنسور باد برای پرده‌های بیرونی
  • امکان نصب سنسور حساس به نور
  • قابلیت نصب تایمر برای برنامه ریزی باز و بسته شدن پرده‌ها
  • داشتن ریموت چند کاناله برای کنترل چند پرده به طور هم‌زمان
  • قابلیت کنترل هم‌زمان با دیگر وسایل هوشمند
  • امکان حرکت دستی پرده‌ها در صورت قطع برق
  • قابلیت نصب در مکان‌های مختلف

استفاده از پرده اتوماتیک هوشمند به دلیل امکاناتی که به آنها اشاره کردیم، ارزش اقتصادی دارد. شاید تصور کرده باشید که استفاده از موتور پرده برقی فقط برای نوع خاصی از پرده‌ها ممکن است، اما باید بدانید که این تکنولوژی به همه نوع پرده‌ قابل اعمال است.

کلام آخر

در کل، نصب پرده برقی و استفاده از امکانات آن در خانه هوشمند مزیت‌های مختلفی مانند افزایش امنیت و کنترل از راه دور، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و افزایش جذابیت و ارزش خانه را به همراه دارد. به همین دلیل است که در شرکت هوشمندسازی ساختمان خانه هوشمند آکو شرایطی را فراهم کرده‌ایم که از این امکانات به راحتی استفاده کنید. ما با تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی خود سعی داریم امکان استفاده از به‌روزترین تجهیزات هوشمند را برای شما تسهیل کنیم. برای استفاده از مزایا و امکانات پرده برقی هوشمند و همچنین بررسی آنها، می‌توانید از فروشگاه خانه هوشمند آکو دیدن کنید یا با شماره تماس 09124837740 تماس بگیرید.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مزایای استفاده از پرده برقی در خانه هوشمند" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مزایای استفاده از پرده برقی در خانه هوشمند"، کلیک کنید.