هم دستی آمریکا و اسراییل در حمله به رفح

رسانه آمریکایی نوشت رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از برانگیختن خشم کاخ سفید و قطع حمایت های تسلیحاتی آمریکا، جزییات و شدت حمله خود به رفح را با دقت با مقامات آمریکایی هماهنگ کرد و از شدت حملات کاست.

به گزارش cmsd، رژیم صهیونیستی حملات اخیر خود به رفح را با دقت با مقامات آمریکایی هماهنگ کرد تا خط قرمزهای ایالات متحده را رد نکرده و با جدی ترین متحد خود درگیر بحران نشود.

به گزارش وال استریت ژورنال، رژیم صهیونیستی قصد داشت 2 لشکر از نظامیان خود را به غزه فرستاده و یک عملیات زمینی تمام عیار ترتیب دهد، اما برای جلوگیری از تشدید تنش ها میان تل آویو و واشنگتن، رژیم اشغالگر عملیات محدودتری اجرا کرد که بر بستن گذرگاه مرزی رفح و یورش های پراکنده به این شهر جنوبی متمرکز است.

در این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی با بازنگری در شیوه های جنگی خود در حمله به رفح سعی داشت از برانگیختن واکنش کاخ سفید و کاهش حمایت های تسلیحاتی آمریکا جلوگیری کند.

رفح شهری است که رژیم اشغالگر مدعی است رهبران حماس در آن مخفی شده اند و راهی به جز حمله به این شهر ندارد. ایالات متحده اعلام کرده است که از حمله تمام عیار رژیم صهیونیستی به رفح حمایت نخواهد کرد و روزنامه آمریکایی هم در گزارش خود به هماهنگی تنگاتنگ صهیونیست ها با آمریکایی ها در حملات اخیر این رژیم به رفح نوشته است.

بااین حال، در حملات هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به اردوگاه پناهندگان در رفح دست کم 45 فلسطینی بر اثر اصابت ترکش های بمب های صهیونیستی یا آتش گسترده ای که در نتیجه آن در گرفت، به شهادت رسیدند.

در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به غزه در روز یکشنبه، دست کم 45 غیرنظامی فلسطینی به شهادت رسیدند و تصاویر این حمله و آتشی که در میان چادرهای آوارگان فلسطینی به راه افتاد به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد. بااین حال، رژیم اشغالگر که در پی این حمله به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، در روز سه شنبه حمله ای مجدد به اردوگاه آوارگان رفح ترتیب داد که در آن هم ده ها فلسطینی شهید شدند.

هم دستی آمریکا و اسراییل در حمله به رفح
حمله به چادرهای آوارگان در رفح

وال استریت ژورنال گزارش داده است که محدودشدن شدت حملات رژیم صهیونیستی به رفح احتمالاً موجب طولانی شدن این جنگ خواهد شد و شماری از مقامات صهیونیست می گویند جنگ غزه ممکن است تا هفت ماه دیگر طول بکشد.

این در حالی است که «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا جمعه از طرحی پیشنهادی رونمایی کرد که خواستار آزادسازی بیش از 100 اسیر صهیونیست و برقراری آتش بس دایمی در غزه است، طرحی سه مرحله ای که بایدن از صهیونیست ها خواست از آن حمایت کنند.

بایدن با بیان اینکه از سران رژیم صهیونیستی خواسته با این طرح پیشنهادی موافقت کنند، گفت: «می دانم افرادی در اسراییل هستند که با این طرح موافق نبوده و می خواهند جنگ تا ابد ادامه داشته باشد. بعضی از آن ها حتی در ایتلاف حاکم اسراییل حضور دارند و با صراحت گفته اند که خواستار اشغال غزه هستند. من از رهبران اسراییل خواسته ام فارغ از تمام این فشارها، از این توافقنامه حمایت کنند.»

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ساعات نخست پس از اعلام طرح آتش بس جدید از سوی بایدن، واکنش مثبتی نسبت به آن نشان داد و دولت آمریکا نیز این را نشانه ای از نزدیک تر شدن به حصول توافق دیده است؛ اما واشنگتن هنوز نگران مخالفت برخی چهره های افراطی تر در کابینه نتانیاهو است، از جمله «بتسلییل اسموتریچ» و «ایتامار بن گویر».

پایان خبر cmsd

هم دستی آمریکا و اسراییل در حمله به رفح

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هم دستی آمریکا و اسراییل در حمله به رفح" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هم دستی آمریکا و اسراییل در حمله به رفح"، کلیک کنید.