بیشتر هنرمندان اشراف کاملی بر موضوع آزادسازی خرمشهر ندارند

بیشتر هنرمندان اشراف کاملی بر موضوع آزادسازی خرمشهر ندارند

cmsd/خوزستان یک هنرمند و فعال فرهنگی گفت: راویان دفاع مقدس ساکن خرمشهر از سرمایه های تاریخ شفاهی جنگ و آزادسازی خرمشهر هستند که باید آن ها را دریابیم و گفته های شان را مکتوب کنیم و در اختیار هنرمندان قرار دهیم تا بتوانند آثار درخشانی تولید کنند.

مصطفی بوعذار در گفت وگو با خبرنگار cmsd، اظهار کرد: اشراف کامل نداشتن بیشتر هنرمندان بر موضوع های دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر باعث شده است بیشتر آنها به سراغ این موضوع نروند یا گاهی با آثار تحریف شده در این موضوع مواجه شویم.

وی بیان کرد: استان خوزستان به عنوان پایتخت دفاع مقدس در تاریخ خود اتفاقاتی دارد که در تاریخ معاصر ایران ماندگار شدند و سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان، یکی از آن روزهای ماندگار در تاریخ است.

او ادامه داد: برای عملیات آزادسازی خرمشهر به عنوان یک رویداد ملی، آثار خوب و اثربخشی در حوزه فرهنگ و هنر مثل سمفونی بی نظیر خرمشهر اثر استاد مجید انتظامی و نقاشی های برجسته ناصر پلنگی تهیه و تولید شده است. در حوزه سینما نیز همواره موضوع مقاومت 45 روزه خرمشهر دستمایه بسیار خوبی برای فیلم سازان بوده است به طوری که آثار ماندگاری در عرصه سینمای دفاع مقدس داشته ایم.

این کارگردان تیاتر با بیان این که در حوزه هنرهای نمایشی آنچنان که باید و شاید شاهد هنرهای فاخر با موضوع آزادسازی خرمشهر نبوده ایم، گفت: در دو دهه اخیر تنها رویدادی که در خرمشهر استمرار داشت و چراغ تیاتر خرمشهر را روشن نگه داشت، جشنواره ملی تیاتر فتح خرمشهر است که توسط بچه های خرمشهر و با بضاعت اندک آغاز شده بود.

بوعذار با بیان اینکه خرمشهر به عنوان شهر مقاوم و ایستاده در نبرد با معضلات بسیاری روبه رو است، ادامه داد: با وجود این که هنرمندان بزرگ و صاحب سبک بسیاری در این شهر وجود دارند، اما زیرساخت های فرهنگی مناسبی در این شهر مهیا نیست و شاهد تولیدات مثمر ثمری در خرمشهر نیستیم.

وی با تاکید بر این که مجموعه منطقه آزاد اروند باید تاثیرگذاری بسیاری در توسعه فرهنگی ـ هنری آبادان و خرمشهر داشته باشد، افزود: تا بلکه بتوانیم شاهد آثار فاخر و درخشانی در حوزه آزادسازی خرمشهر و مقاومت 45 روزه داشته باشیم.

او با بیان این که اهمیت سوم خرداد به عنوان سالروز آزادسازی خرمشهر برای متولیان فرهنگی ـ هنری کم رنگ است، اظهار کرد: چشم انداز و برنامه ریزی روشنی برای سوم و چهارم خرداد نداریم و به همین دلیل، روز آزادسازی خرمشهر فقط در حد شعار و یک نام در تقویم کشور قرار می گیرد و به راحتی تا سال دیگر فراموش می شود.

این فعال فرهنگی گفت: یکی از دلایل کم توجهی به خلق آثار هنری مرتبط با آزادسازی خرمشهر این است که حمایت جدی از سوی متولیان فرهنگی و هنری انجام نمی شود.

بوعذار با بیان اینکه در عمل شاهد حمایت و استمرار اجراهای عمومی در سطح شهرستان ها و استان خوزستان با موضوع آزادسازیی خرمشهر نیستیم، افزود: همه امور نباید محدود و منتهی به برگزاری جشنواره باشد، بلکه مردم ما حق دارند به عنوان مخاطب در فضای های فرهنگی ـ هنری استان انعکاسی از اتفاق های بزرگی را که در سالروز آزادسازی خرمشهر رقم خورد، مشاهده کنند.

پایان خبر cmsd

بیشتر هنرمندان اشراف کاملی بر موضوع آزادسازی خرمشهر ندارند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بیشتر هنرمندان اشراف کاملی بر موضوع آزادسازی خرمشهر ندارند" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بیشتر هنرمندان اشراف کاملی بر موضوع آزادسازی خرمشهر ندارند"، کلیک کنید.