میانگین ظرفیت اشغال تمام واحدهای اقامتی مشهد 39 درصد است/ کماکان ظرفیت پذیرش مسافر داریم

میانگین ظرفیت اشغال تمام واحدهای اقامتی مشهد 39 درصد است/ کماکان ظرفیت پذیرش مسافر داریم

cmsd/خراسان رضوی معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: میانگین ضریب اشغال تمام واحدهای اقامتی از 15 اسفند ماه 1402 تاکنون در مشهد 39 درصد بوده است که این آمار نشان می دهد کماکان ظرفیت پذیرش زایر و مسافر را در مشهد داریم.

حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد در گفت وگو با cmsd در خصوص میزان میانگین اقامت ثبت شده در مشهد و خراسان رضوی از ابتدای طرح نوروزی اظهار کرد: پیش بینی های لازم برای اقامت زایران در 3 بخش رسمی، موقت و اضطراری انجام شده است. میانگین ضریب اشغال تمام واحدهای اقامتی از 15 اسفند ماه 1402 تاکنون در خراسان رضوی 37 درصد و در مشهد 39 درصد بوده است. این آمار حاکی از آن است که مشهد واحدهای اقامتی مشهد کماکان ظرفیت پذیرش زایر و مسافر را دارد.

وی در خصوص ظرفیت اشغال واحدهای اقامتی مشهد در روز 5 فروردین ماه خاطرنشان کرد: ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی خراسان رضوی در 24 ساعت گذشته منتهی به عصر پنجم فروردین ماه 70 درصد، واحدهای اقامتی موقت 83 درصد و واحدهای اقامتی اضطراری 51 درصد بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی یادآور شد: زایرانی که قصد تشرف به مشهد در ایام نوروز 1403 را دارند، حتما پیش از عزیمت به این شهر محل اقامت خود را رزرو کنند. زایران و مسافران می توانند با شماره تلفن 05137045 که مربوط به قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد است، تماس حاصل کرده و نسبت به محل اقامت خود راهنمایی دریافت کنند. همچنین زایران در صورت ثبت هرگونه شکایت، می توانند شکایت خود را با همین شماره ثبت کنند.

گنابادی نژاد در خصوص آخرین آمار ورودی زایران به مشهد و خراسان رضوی تصریح کرد: از 15 اسفند 1402 تا پنجم فروردین بیش از 6 میلیون و 300 هزار نفر به خراسان رضوی و مشهد مشرف شده اند. بیش از 5 میلیون و 200 هزار نفر از طریق خودروی شخصی، بیش از 500 هزار نفر از طریق حمل ونقل جاده ای عمومی، بیش از 370 هزار نفر از طریق قطار و بیش از 200 هزار نفر از طریق هواپیما در این مدت به مشهد سفر کرده اند.

وی همچنین ضمن تقاضا از ستاد مرکزی خدمات سفر کشور تاکید کرد: مشهد یکی از مهمترین مقاصد سفر در کشور محسوب می شود که بیشترین تقاضا و سفر را در کشور به خود اختصاص داده است. فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد در ایام نوروز در بیشترین حالت ممکن 180 پرواز دارد، این در حالی است که برخی از استان ها به غیر از تهران تا 240 پرواز در روز دارند. کمبود پروازها به مقصد مشهد منجر به لغو رزرو هتل ها می شود که با افزایش ظرفیت پروازی این مشکل برطرف خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت جاده های خراسان رضوی ادامه داد: در 2 سال گذشته دولت توجه ویژه ای به بهسازی جاده های خراسان رضوی داشته است، اما تامین نیازهای زایران جاده های منتهی به مشهد نیازمند ساز و کار ویژه ای است و دستگاه های متولی بایستی از اختیارات قانونی لازم در نظارت و ایفای نقش خود به نحو احسن در تامین نیاز زایران استفاده کنند.

پایان خبر cmsd

میانگین ظرفیت اشغال تمام واحدهای اقامتی مشهد 39 درصد است/ کماکان ظرفیت پذیرش مسافر داریم

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "میانگین ظرفیت اشغال تمام واحدهای اقامتی مشهد 39 درصد است/ کماکان ظرفیت پذیرش مسافر داریم" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "میانگین ظرفیت اشغال تمام واحدهای اقامتی مشهد 39 درصد است/ کماکان ظرفیت پذیرش مسافر داریم"، کلیک کنید.