وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است – خبرگزاری cmsd | اخبار ایران و جهان

وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است - خبرگزاری cmsd | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار cmsd، رضا صفری عربی عصر چهارشنبه در همایش استانی هفته ملی سلامت که با حضور دکتر فرهاد غلامی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونین بهداشت و درمان دانشگاه، مدیران دستگاه های اجرایی، مدیران و روسای ادارات شبکه های بهداشت و درمان استان، منتخبین، سفیران و داوطلبان سلامت نمونه در مرکز بهداشت استان برگزار شد، شعار هفته سلامت را ” سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت” عنوان کرد و افزود: پزشک خانواده مصداق بارز این شعار است.

وی با اعلام اینکه 430 هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام رسان مسایل بهداشتی هستند، تصریح کرد: کمک خیران تاثیرات شگرفی بر ارتقای حوزه سلامت دارد و در جدیدترین اقدام خیران در مرکز سلامت روستای آبلو نکا 12 میلیارد تومان کمک کردند که قابل تقدیر و ستایش است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه با شعار مردمی سازی سلامت امکانات بهداشتی و درمانی چندین برابر می شود، خاطرنشان کرد: با کمک صداوسیما و رسانه های مختلف، سطح سواد سلامت مردم را باید ارتقا ببخشیم.

صفری با بیان اینکه در سال گذشته 90 درصد خدمات گیرندگان رضایت داشتند، تصریح کرد: با اجرای پویش مصرف ماهانه ویتامین دی، در حال حاضر وضعیت سطح ویتامین دی مردم استان تغییر کرده و رو به بهبودی است.

وی در پایان از زحمات همه کارکنان حوزه بهداشت به ویژه بهورزان، مراقبان سلامت، پزشکان و … در خدمت رسانی به مردم قدردانی کرد.

اکبر فاضل تبار رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم گفت: با جبران کمبود ویتامین D نباید این مکمل را به صورت خودسرانه قطع کنند و با مراجعه به پزشک میزان دوز دریافتی تعیین می شود.

فاضل تبار تصریح کرد: کمبود ویتامین دی علایمی نظیر بی اشتهایی، ضعف و بی حالی، دیابت، بیماری های استخوانی و مفاصل، بیماری های اعصاب و روان، برخی سرطان ها و افسردگی دارد.

وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است – خبرگزاری cmsd | اخبار ایران و جهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است – خبرگزاری cmsd | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است – خبرگزاری cmsd | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.