رایج ترین علایم ام اس را بشناسید

رایج ترین علایم ام اس را بشناسید

آفتاب نیوز :

علایم ام اس، غیرقابل پیش بینی هستند و شدت آن ها نیز می تواند متفاوت باشد. در حالی که برخی افراد دچار خستگی و بی حسی می شوند موارد شدید ام اس می تواند باعث فلج شدن، از دست دادن بینایی و کاهش عملکرد مغز شود.

در ادامه با نشانه های ام اس بیشتر آشنا شوید.

رایج ترین علایم ام اس 

ابتدا باید بگوییم که ام اس یک بیماری مادام العمر است، اما می توان آن را مدیریت کرد و محققان نیز به طور مداوم به دنبال درمان های موثرتر برای آن هستند. موارد زیر به شما کمک می کنند تا بدانید نشانه های ام اس چیست. این مشکلات ممکن است ابتدا بسیار کم باشند و به مرور تشدید شوند.

 خستگی

مشکلات بینایی

بی حسی و گزگز

اسپاسم عضلانی، سفتی و ضعف

مشکلات حرکتی

درد

مشکلات مربوط به تفکر، یادگیری و برنامه ریزی

افسردگی و اضطراب

مشکلات جنسی

مشکلات مثانه

مشکلات روده

مشکلات گفتاری و بلع

البته اکثر افراد مبتلا به ام اس فقط تعداد کمی از این علایم را دارند. اگر نمی دانید که علایم ام اس چیست، اما نگران هستید که ممکن است علایم ام اس را داشته باشید به پزشک عمومی مراجعه کنید. علایم این بیماری می تواند شبیه به چندین بیماری دیگر باشد؛ بنابراین لزوماً توسط ام اس ایجاد نمی شود.

رایج ترین علایم ام اس را بشناسید

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رایج ترین علایم ام اس را بشناسید" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رایج ترین علایم ام اس را بشناسید"، کلیک کنید.