پیش بینی های عربستان برای حج – cmsd

پیش بینی های عربستان برای حج - cmsd

عربستان سعودی با اعلام آمادگی برای برگزاری موسم حج در سال جاری پیش بینی کرد تعداد زایران از 2 میلیون نفر فراتر رود.

به گزارش cmsd، موسم حج 2024 (1403) از غروب روز گذشته (جمعه 14 ژوین) برابر با 25 خرداد آغاز شد و در عصر روز چهارشنبه 19 ژوین (30 خرداد) به پایان می رسد و امسال شاهد ابتکارات و تمهیدات قابل توجهی برای تضمین تجربه ای موفق و راحت برای همه زایران است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در جلسه کابینه در چهارم ژوین تایید کرد که تمام مقدمات و ترتیبات برای حج 2024 کامل شده و بنابر اعلام رسانه های دولتی عربستان تمام تلاش ها و منابع لازم را برای افزایش آسایش و ایمنی زایران به کار گرفته است.

موسم حج امسال به دلیل اجرای «طرح آمادگی زودهنگام» که بلافاصله پس از پایان موسم حج گذشته آغاز شد، قابل توجه است.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، همزمان با آغاز مناسک حج به گرمی از زایران استقبال شده و خدماتی برای تسهیل در تکمیل مراحل و حمل و نقل آنها انجام شده است.

اداره کل گذرنامه های عربستان نیز تا کنون از ورود یک میلیون و 547 هزار و 235 نفر زایر تا روز سه شنبه هفته گذشته از طریق بنادر هوایی، زمینی و دریایی خبر داد که انتظار می رود این تعداد افزایش یابد و به دومیلیون زایر برسد.

آموزش بیش از 120 پرسنل و بیش از 2500 کارگاه آموزشی به زبان های مختلف برای کمک به بیش از 10 هزار داوطلب و ارتقاء امکانات در اماکن مقدس با آفتابگیرها، مه پاش و بهبود کارایی پله های برقی از جمله این طرح هاست.

همچنین آماده سازی بزرگترین ایستگاه خنک کننده جهان برای مسجدالحرام و راه اندازی قطار مشاعر، انتقال روزانه بیش از 350 هزار زایر بین اماکن مقدس، از دیگر تمهیدات عربستان برای حج امسال بوده است.

وزارت دفاع عربستان نیز 1666 کادر پزشکی، 10 بیمارستان، 9 درمانگاه اولیه، چهار مرکز اورژانس و 30 تیم واکنش سریع راه اندازه کرده است.

ریاست امور حرمین شریفین نیز اعلام کرده است خطبه عرفات به 20 زبان ترجمه می شود و به گوش بیش از یک میلیارد شنونده می رسد.

همچنین 5138 کارگر و 4000 دستگاه را برای نظافت و پاکسازی روزانه مسجد جامع آماده شده اند و 883 واحد تهویه مطبوع، 4079 فن تهویه و 244 مه پاش نصب شده است.

عربستان همچنین امسال برای نخستین بار از تاکسی های پرنده در حج استفاده می کند.

پایان خبر cmsd

پیش بینی های عربستان برای حج – cmsd

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پیش بینی های عربستان برای حج – cmsd" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پیش بینی های عربستان برای حج – cmsd"، کلیک کنید.