درمان کبد چرب گرید 2 با طب سنتی

کبد چرب گرید 2 با خستگی و بی حالی، کاهش وزن، حالت تهوع، بی اشتهایی، زرد شدن رنگ پوست و چشم ها، درد در قسمت شکم یا سمت راست فوقانی شکم ورم پا و شکم همراه است. کبد چرب گرید 2 به نسبت گرید 1 خطرات بیشتری دارد و علایم آن نیز سریع تر آشکار می شود.برای درمان قطعی کبد چرب گرید 2 نخستین کاری که باید انجام دهید تغییر عادات روزانه و پرهیز از مصرف الکل است، چراکه الکل باعث تشدید کبد چرب سطح 2 می شود. مصرف مواد غذایی پاکسازی کننده به دفع چربی های اضافه کبد کمک کرده وزن را کاهش می دهد. ورزش هم از دیگر روش های درمان کبد چرب گرید 2 است.

درمان کبد چرب گرید 2 با طب سنتی

خوشبختانه در بیشتر موارد، صرف تغییر عادات غذایی برای درمان کبد چرب گرید 2 کفایت می کند و نیازی به درمان دارویی نیست. می توانید با همان روش های خانگی و گیاهی درمان کبد چرب در طب سنتی بیماری کبد چرب گرید 2 را با مشورت درمان کنید. حتی لاغری هم ضرر داره و با پک افزایش وزن به وزن متعادل خواهید رسید.

 روش های درمان کبد چرب در طب سنتی

علاوه بر مواردی که تا به اینجا گفتیم، روش های دیگری هم بریا درمان خانگی کبد چرب در طب سنتی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

1. درمان کبد چرب با سرکه سیب

سرکه سیب از تجمع چربی در کبد جلوگیری می کند و باعث کاهش وزن می شود. به علاوه اینکه روی کارکرد کبد تاثیر گذاشته و التهابات کبدی را کاهش می دهد. در واقع، یکی از محبوب ترین خوراکی های درمان خانگی کبد چرب با طب سنتی است. برای درمان کبد چرب با سرکه سیب کافی است روزی دو بار یک قاشق غذاخوری سرکه سیب خام را با یک لیوان آب گرم پیش از غذا میل نمایید. در صورت تمایل می توانید یک قاشق چای خوری عسل هم اضافه کنید.

2. درمان کبد چرب با گیاه قاصدک

برگ قاصدک می تواند چربی انباشته شده در کبد را تجزیه کند و عملکرد کبد را بهبود ببخشد. یک قاشق چای خوری ریشه خشک قاصدک را با یک لیوان آب جوش ترکیب کنید و 5 تا 10 دقیقه اجازه دهید که دم بکشد. در صورت تمایل همراه با عسل روزی سه نوبت میل کنید. مصرف دمنوش گیاه قاصدک برای خانم های باردار یا بیماران دیابتی توصیه نمی شود.

3. درمان کبد چرب با دمنوش مریم گلی

دمنوش مریم گلی به خاطر تحریک کلیه ها و کبد ادرارآور است و سموم بدن را از طریق ادرار دفع می کند. به علاوه اینکه با افزایش میزان تعریق بدن، توکسین ها را از طریق پوست هم دفع می کند.

4. چای سبز

علاوه بر چربی سوز بودن و تاثیر جادویی در کاهش وزن، چای سبز حاوی میزان زیادی کاتچین است که عملکرد کبدی را بهتر می کند و چربی انباشته شده در بیماران کبد چرب غیرالکلی را کاهش می دهد. روزی سه تا چهار لیوان چای سبز کمک می کند که کبدتان از شر چربی های اضافی مصون بماند.

5. درمان کبد چرب با زردچوبه

وجود آنتی اکسیدان در زردچوبه آن را به روش موثری برای درمان خانگی بیماری کبد چرب تبدیل کرده است. به علاوه اینکه خوراکی مفیدی هم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری محسوب می شود. زردچوبه ویژگی هضم چربی دارد و به همین خاطر مانع از تجمع چربی اضافی در کبد می شود. به علاوه اینکه کار سم زدایی کبد را هم انجام می دهد. برای درمان کبد چرب با زردچوبه، نوک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با دو لیوان آب بجوشانید و روزی دو وعده میل کنید.

روزی یک بار ترکیب نصف قاشق چای خوری زردچوبه با یک لیوان شیر گرم هم می تواند برای درمان کبد چرب کارگر باشد. با مشورت با پزشک می توانید کپسول یا مکمل زردچوبه هم مصرف کنید. برای درمان کبد چرب با زردچوبه، طب سنتی شربتی را تجویز می کند که با نام شربت درمان کبد چرب مشهور است. شربت زردچوبه که حاوی ترکیب زردچوبه، دارچین، زنجبیل، زیره و عسل است و سرشار از ویتامین، کربوهیدرات، پتاسیم، آهن، منگنز و غیره این شربت درمان کبد چرب با سم زدایی بدن باعث تقویت سیستم گوارش و کبد می شود.

برای این که بدانیم معتاد کیست و معنی معتاد چیست، بهتر است ابتدا شکل سنتی اعتیاد، یعنی اعتیاد به مواد مخدر و سایر اعتیادهای شیمیایی را بررسی کنیم. چون مفهوم این نوع اعتیادها نسبتاً شفاف تر است و اختلاف نظر کمتری هم در مورد آن ها وجود دارد. خرید داروی ترک اعتیاد تضمینی را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

6. دمنوش نعنا

دمنوش نعنا خاصیت کاهش کلسترول دارد و برای سم زدایی کبد در طب سنتی توصیه می شود. در صورتی که بیماری زمینه ای دارید یا داروی خاصی مصرف می کنید حتماً پیش از مصرف دمنوش نعنا با پزشک مشورت کنید.

7. درمان کبد چرب با شیرین بیان

عصاره شیرین بیان با کاهش فعالیت آنزیم های ترانس آمیناز برای درمان خانگی بیماری کبد چرب با طب سنتی تجویز می شود. به علاوه اینکه به فلزات سنگین و توکسین ها هم اجازه نمی دهد که روی کبد تاثیر بگذارند.

نصف قاشق چای خوری ریشه شیرین بیان را با یک لیوان آب جوش ترکیب کنید و 5 تا 10 دقیقه زمان بدهید که دم بکشد. روزی دو بار مصرف این دمنوش به درمان کبد چرب کمک می کند.

یا اینکه یک قاشق غذاخوری شیرین بیان خشک و پودر شده را با دو قاشق چای خوری عسل ترکیب نموده و روزی یک بار میل نمایید. ممکن است مصرف شیرین بیان با برخی داروهای دیابتی، داروهای کورتیکواستروییدی و فشار خون تداخل دارویی داشته باشد، بنابراین حتماً پیش از مصرف با پزشک متخصص مشورت کنید.

8. درمان کبد چرب با ریشه زنجبیل

ریشه زنجبیل ازجمله خوراکی های حاوی فیبر زیاد است که باعث سلامت دستگاه گوارش شده و از بیماری های گوارشی جلوگیری می کند. برای تهیه چای زنجبیل کافی است چند برش زنجبیل تازه را با چای سبز یا فقط آب دم کنید. مصرف زنجبیل در غذاهایی مثل سوپ هم برای درمان کبد چرب توصیه می شود. عرق زنجبیل هم باعث افزایش متابولیسم بدن شده و در نتیجه بدن چربی کمتری در اطراف کبد جذب می کند.

9. سیب زمینی شیرین

پتاسیم موجود در سیب زمینی شیرین برای تصفیه و سم زدایی کبد مفید است. منیزیم، آهن، ویتامین C، D ویتامین B6 در سیب زمینی شیرین و قندی که به تدریج وارد جریان خون می شود آن را به خوراکی مفیدی برای درمان کبد چرب تبدیل کرده است.

10. خواص بومادران برای کبد چرب

می تواند در درمان خانگی کبد چرب موثر باشد. به خاطر داشته باشید که برای استفاده از این داروهای گیاهی در درمان کبد چرب، حتما از قبل باید با پزشک مشورت کنید. گاهی مصرف بیش از اندازه ی داروهای گیاهی می تواند تاثیرات منفی بر روی سلامت شما بگذارد.

کبد چرب بیماری جدی است که در سطوح پیشرفته می تواند مرگبار باشد. بهترین راه برای درمان کبد چرب، اصلاح عادات غذایی و تغذیه سالم است. برای درمان کبد چرب با طب سنتی هم روش های مختلفی مثل درمان کبد چرب با عرقیات، درمان کبد چرب با خاکشیر، با زردچوبه، میوه ها و حجامت توصیه شده اند.

دمنوش های گیاهی مفیدی هم برای درمان کبد چرب با طب سنتی تجویز شده که خاصیت سم زدایی و پاکسازی دارند و اجازه انباشته شدن چربی در کبد را نمی دهند. در کنار مراجعه به پزشک و مصرف داروطب سنتی از دیر باز در ایران جایگاه ویژه ای داشته است. پزشکان سنتی ایرانی بیماری های بسیاری را طبق حالت بدن تشخیص داده اند و درمان کرده اند. از این رو استفاده از داروهای گیاهی و پک های درمانی بیز  برای درمان کبد چرب توسط طب سنتی بسیار توصیه شده است. داروهای گیاهی کبد چرب دارای انواع مختلفی هستند که در این مقاله به آنها میپردازیم

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "درمان کبد چرب گرید 2 با طب سنتی" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "درمان کبد چرب گرید 2 با طب سنتی"، کلیک کنید.