اصلاح نظام ارزشیابی درس تربیت بدنی/ ایجاد تیم های امدادی ماهر در مدارس

اصلاح نظام ارزشیابی درس تربیت بدنی/ ایجاد تیم های امدادی ماهر در مدارس

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: مهم ترین برنامه ما برای دانش آموزان مهارت آموزی آنان چه در حوزه ورزش و چه در بحث امداد و نجات است. می خواهیم در هر مدرسه یک تیم امدادی ماهر ایجاد شود. همچنین اصلاح نظام ارزشیابی در درس تربیت بدنی و ایجاد نظام ارزشیابی حوزه سلامت و بهداشت که در حال حاضر چنین نظام ارزشیابی در موضوع بهداشت را نداریم؛ به جد پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش cmsd، در جلسه ای با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونان، دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش در سال قبل و برنامه های پیش رو تشریح شد که در این جلسه صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: سال 1402 ذیل سه محور فعالیت هایی داشتیم اول مدیریت منابع انسانی و منابع مالی تلاش کردیم اقداماتی داشته باشیم. محور دوم برنامه هایی معطوف به دانش آموز و معلمان بوده است و محور سوم موضوع سیاست هایی است که دایره حقوقی سلامت دانش آموزان را فراهم و گسترده تر کند.

ستاری فرد با اشاره به اینکه در بخش اول مدیریت منابع و زیرساخت ها سه رویکرد داشتیم؛ گفت: دسترسی، بهره وری و بهره مندی 3 موضوع مورد توجه ما در بخش مدیریت منابع بوده است. در دسترسی دانش آموزان به فضاهای ورزشی مورد نیاز و زیرساخت های سلامت محور افزایش بهره مندی دانش آموزان و خانواده های آنان از این زیرساخت ها و افزایش بهره وری فضاها در این زمینه مورد توجه ما بوده است. در خصوص بهره مندی هنوز به نتایج ملموسی نرسیده ایم اما جز برنامه های اصلی ما در سال جدید خواهد بود.

وی در خصوص محور دوم برنامه های خود یعنی مدیریت نیروی انسانی اظهار کرد: در حوزه نیروی انسانی چه در بخش سلامت و چه در حوزه تربیت بدنی، مهم ترین دستاورد این بوده است که توانستیم از ظرفیت سایر دانشگاه های کشور استفاده کنیم. دانشگاه علوم پزشکی برای تربیت مراقب سلامت و بهداشت بعد از یک مطالبه گری 26 ساله در حال همکاری با ما هستند. در سال اول 8 دانشگاه این رشته را جز رشته های خود قرار داده و اقدام به جذب دانشجو کردند و در سال دوم 16 دانشگاه علوم پزشکی در حال تربیت نیروی انسانی برای حوزه بهداشت و سلامت دانش آموزان آموزش و پرورش هستند.

ستاری فرد در خصوص حوزه مدیریت منابع مالی هم گفت: در ردیف های پنجگانه غیر پرسنلی حوزه تربیت بدنی توانسته است 100 منابع تخصیصی خود را دریافت کند که الحمدلله این موضوع به اتفاقات خوبی منجر شد که یکی از نمودهای مهم آن اجرای طرح شهید سلیمانی بوده است. در اجرای این طرح50 درصد به تعداد فضاهای ورزشی آموزش و پرورش اضافه شده است. 2800 فضای ورزشی درون مدرسه ای ایجاد شده است و این امر موجب شد تا سرانه ورزشی 33 درصد افزایش یابد تا در سرانه از سه دهم مترمربع به چهاردهم متر مربع دست یابیم.

معاون تربیت بدنی و و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه های مدرسه محور ما در اجرا با موفقیت 100 درصدی مواجه شدند که طی آن 8 میلیون دانش آموز به صورت روزانه در مسابقات ورزشی درون مدرسه ای فعالیت کردند. همچنین هدف دیگر ما هر مدرسه یک تیم امدادی بوده است. همچنین توجه دیگر ما خانواده محور شدن فعالیت های آخر هفته مدارس بوده است تا پنجشنبه ها و جمعه ها ورزش پدر پسری و مادر دختری را در مدارس شاهد باشیم. خوشبختانه این فعالیت های آخر هفته در مدارس امروزه تبدیل به یک گفتمان شده است.

ستاری فرد با اشاره به اینکه در طرح شهید روحانی 4 هزار مدرسه ما فعال شدند؛ گفت: همچنین طرح پاک پایش آمادگی کودکان انجام شد که باید از عزیزانی که کمک کردند تا سنجش بدو ورود دانش آموزان و مسیله پایش حرکتی دانش آموزان به خوبی انجام شود تشکر کنیم. این پایش ها در طول سال دنبال شده و مسیله آمادگی حرکتی دانش آموزان در گذر تحصیل مورد توجه قرار گرفت. در سال اول این طرح 700 هزار دانش آموز مورد سنجش قرار گرفتند که حتی مورد تقدیر سازمان اداری استخدامی قرار گرفت. برای برنامه هفتم توسعه در همه حوزه ها اقدامات خیلی خوبی صورت گرفته است؛ اما به صورت خاص در خصوص موضوع تربیت بدنی و سلامت اقدام توزیع شیر رایگان در مدارس و اقدامات زیرساختی در ذیل قانون برنامه هفتم توسعه دنبال شده است.

وی با بیان اینکه از ظرفیت شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در سیاستگذاری ها و هم برنامه ریزی ها استفاده شد گفت: در سال 1403 تلاش ما این است که نقشه راه دنبال شود یعنی محور اقدامات و برنامه های ما باید این نقشه راه سند تحول باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش مدرسه، معلم، محصل، نظام ارزشیابی و نظام راهبری را 5 مولفه اصلی برنامه های خود در سال 1403 برشمرد و گفت: برای مدرسه به فضای سبز، فضای ورزشی و فضای بهداشتی آن توجه خواهیم داشت هر سه فضا مورد تصریح و تاکید سند تحول بنیادین است. برای معلم موضوع جذب نیروی انسانی در آزمون مورد توجه قرار خواهد گرفت و  می خواهیم جذب نیروهای با کیفیتی را دنبال کنیم و در ادامه در بحث توانمندسازی و مهارت افزایی آنان برنامه هایی را داشته باشیم.

ستاری فرد افزود: در بحث مهارت افزایی و مهارت محوری معلمان آزمون علمی تخصصی را داریم و نظام ارزشیابی معلمان را انجام می دهیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: مهم ترین برنامه ما برای دانش آموزان مهارت آموزی آنان چه در حوزه ورزش و چه در بحث امداد و نجات است. می خواهیم در هر مدرسه یک تیم امدادی ماهر ایجاد شود. ذیل نظام ارزشیابی و راهبری به دنبال پایش سلامت دانش آموزان با همکاری وزارت بهداشت هستیم. اصلاح نظام ارزشیابی در درس تربیت بدنی و ایجاد نظام ارزشیابی حوزه سلامت و بهداشت که در حال حاضر چنین نظام ارزشیابی در موضوع بهداشت را نداریم؛ به جد پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با بیان اینکه در مسیله راهبری مهم ترین راهبری ما مسیله استقرار نظام استعدادیابی است؛ گفت: این استعدادیابی از طریق ایجاد مدارس تربیت بدنی با تمرکز بر دوره اول، افزایش ساعات درس تربیت بدنی و ساماندهی معلمان تربیت بدنی در دوره ابتدایی از برنامه های دیگر ماست.

ستاری فرد خاطر نشان کرد: توسعه درس آمادگی دفاعی در دوره ابتدایی که محل توجه و تاکید قانون بوده و مساله ای بر زمین مانده است؛ با اصلاح عنوان به آمادگی جسمانی و آمادگی دفاعی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

پایان خبر cmsd

اصلاح نظام ارزشیابی درس تربیت بدنی/ ایجاد تیم های امدادی ماهر در مدارس

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اصلاح نظام ارزشیابی درس تربیت بدنی/ ایجاد تیم های امدادی ماهر در مدارس" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اصلاح نظام ارزشیابی درس تربیت بدنی/ ایجاد تیم های امدادی ماهر در مدارس"، کلیک کنید.