ادعای تازه آمریکا علیه ایران، روسیه و چین

ادعای تازه آمریکا علیه ایران، روسیه و چین

به گزارش cmsd  مقامات اطلاعاتی آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره امنیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو گفتند که بازیگران خارجی می‌توانند تهدیدات فیزیکی و خشونت را در نظر بگیرند و به احتمال زیاد عملیات انتشار اطلاعات نادرست را برای ایجاد عدم اطمینان در جامعه و تضعیف روند انتخابات انجام می‌دهند.

به نقل از cmsd یکی از مقامات دفتر مدیریت اطلاعات ملی مدعی شد: بازیگران خارجی، به ویژه روسیه، ایران و چین همچنان به دنبال دامن زدن به روایت‌های تفرقه‌انگیز برای ایجاد تفرقه در میان آمریکایی‌ها و تضعیف اعتماد آنها به سیستم دموکراتیک ایالات متحده هستند.

او افزود: این فعالیت‌ها مطابق با آن چیزی است که این بازیگران به نفع خود می‌دانند، حتی تاکتیک‌های آنها همچنان در حال تکامل است.

این مقام در ادامه ادعاهای خود گفت که بازیگران تأثیرگذار، به ویژه از روسیه، ایران و چین از انتخابات قبلی ایالات متحده درس گرفته‌اند و آمادگی بیشتری برای استفاده از فرصت‌ها برای برانگیختن ناآرامی دارند.

وی همچنین مدعی شد: این بازیگران می‌توانند از همان ابزارهایی استفاده کنند که در دوره پیش از انتخابات استفاده کرده‌اند – به ویژه از طریق عملیات اطلاعاتی و سایبری و به‌علاوه ممکن است تهدیدهای فیزیکی و تحریک خشونت را در نظر بگیرند.

به گفته این مقامات، اما جامعه اطلاعاتی ایالات متحده شواهدی مبنی بر همکاری بین روسیه، چین و ایران در فعالیت‌های نفوذ در انتخابات ندیده است و اگرچه بازیگران خارجی ممکن است به دنبال ایجاد اختلال در روند رای‌گیری باشند و نارضایتی را تغذیه کنند، سیستم اخذ رای به اندازه‌ای امن است که نمی‌توانند نتیجه را تغییر دهند.

برخی از بازیگران خارجی نیز ظرفیت دامن زدن به اعتراض‌ها و اقدامات خشونت‌آمیز را در این دوره (پس از انتخابات) دارند. به ویژه، ایران و روسیه احتمالاً مایلند حداقل تاکتیک‌هایی را در نظر بگیرند که به چنین خشونتی کمک کند.

این مقام دفتر مدیریت اطلاعات ملی آمریکا ادعا کرد: برخی از بازیگران خارجی نیز ظرفیت دامن زدن به اعتراض‌ها و اقدامات خشونت‌آمیز را در این دوره (پس از انتخابات) دارند. به ویژه، ایران و روسیه احتمالاً مایلند حداقل تاکتیک‌هایی را در نظر بگیرند که به چنین خشونتی کمک کند.

این ادعاها در حالی از سوی این مقامات آمریکایی تکرار می‌شود که جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده که به هیچ وجه به دنبال دخالت در انتخابات آمریکا نیست و هر کسی که در این رقابت پیروز شود، برای ایران تفاوتی ندارد و رویکرد تهران در قبال واشنگتن تغییری نمی‌کند.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، یک یادداشت محرمانه که پس از جلسه توجیهی شورای اطلاعات ملی آمریکا منتشر شد، هشدار داد که عوامل خارجی تقریباً به‌طور قطع ادعاهای دروغین پس از رای‌گیری را در مورد بی‌نظمی‌های انتخاباتی تقویت خواهند کرد.

شورای امنیت ملی همچنین گفت که آن‌ها علاوه‌براین، ممکن است از حملات سایبری و جاسوسی برای ایجاد اختلال در اخبار و وب‌سایت‌های دولتی عمومی برای ایجاد سردرگمی در مورد نتایج و انتشار اطلاعات نادرست در مورد روند شمارش آرا استفاده کنند.

انتظار می‌رود رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا که روز پنجم نوامبر (۱۵ آبان‌ماه) برگزار می‌شود، تنگاتنگ باشد. نظرسنجی رویترز و موسسه ایپسوس که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان داد که «کامالا هریس» معاون دموکرات رئیس‌جمهور آمریکا با ۴۶ درصد در برابر ۴۳ درصد نسبت به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه پیشی گرفته است.

سخنگوی سفارت چین در آمریکا در واکنش به این ادعاها گفت: چین قصد مداخله در انتخابات را ندارد و امیدوار است که هر کسی که پیروز شود، متعهد به رشد مناسب و پایدار روابط چین و آمریکا باشد.

مقامات روس نیز پیش از این اتهامات مبنی بر مداخله مسکو در انتخابات آمریکا را رد کرده‌اند.

311311

ادعای تازه آمریکا علیه ایران، روسیه و چین

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ادعای تازه آمریکا علیه ایران، روسیه و چین" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ادعای تازه آمریکا علیه ایران، روسیه و چین"، کلیک کنید.