ویژه برنامه گرامیداشت واقعه ۲۴ cmsd در کرمان برگزار شد

ویژه برنامه گرامیداشت واقعه ۲۴ cmsd در کرمان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری cmsd؛ حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت واقعه ۲۴ cmsd سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان در سال ۵۷ که در این مسجد برگزار شد، از مسجد به عنوان کانون تربیت، تغییر و تحول و پرورش انسان‌های شجاع و وارسته یاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: مسجد جامع کرمان از زمان واقعه ۲۴ cmsd تا کنون هر روز درخشان‌تر است و یکی از کسانی که آن حادثه تحویل جهان اسلام داد، شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی اظهار کرد: در آن حادثه به دلیل فضایی که ایجاد شده بود، هر کسی دنبال نجات خود بود و خیابان  وحشتناک‌تر از مسجد همه در حال جنگ و گریز بودند اما شهید سلیمانی به فکر نجات دخترکی بود که در حادثه گیر کرده بود.

شبستان نوشت، امام جمعه کرمان با بیان اینکه حاج‌قاسم تحمل دیدن اشک دختران مظلوم را نداشت؛ گفت: این تربیت شده مسجد و مبارز دیروز در مسجد جامع کرمان است.
وی در بخش دیگری از سخنانش عقبه دیانت و ملیت را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: برخورد امام و انقلاب را با این دو محور ببینید! امام با جمهوریت در واقع حکومت مردم را اعلام کرد و امام و انقلاب عظمتی برای کشور آورد که قرن‌ها از تمدن واقعی فاصله گرفته بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ترس دشمنان از ایران را نشانه عظمت جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: این به برکت خون شهدا و به کانونیِ مساجد است که خیلی محاسن و عظمت به ارمغان آورد.

شایان ذکر است، جمعی از مردم انقلابی کرمان ۲۴ cmsd سال ۱۳۵۷ به مناسبت چهلم شهدای واقعه جانگداز ۱۷ شهریور تهران و سالگرد شهادت آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی در مسجد جامع کرمان جمع شده بودند که عوامل رژیم پهلوی به آنان و مسجد هجوم بردند.

این افراد با حمایت ماموران حکومتی، موتورسیکلت ها و دوچرخه های پارک شده در ورودی مسجد را به آتش کشیدند و مردم را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

بخشی از امکانات و ساختمان مسجد در این حادثه دچار آتش سوزی شد و محمد باقدرت جوپاری و غلامرضا یزدان شناس نیز به شهادت رسیدند که از آنان به عنوان اولین شهدای انقلاب اسلامی در کرمان یاد می شود.

46

ویژه برنامه گرامیداشت واقعه ۲۴ cmsd در کرمان برگزار شد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ویژه برنامه گرامیداشت واقعه ۲۴ cmsd در کرمان برگزار شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ویژه برنامه گرامیداشت واقعه ۲۴ cmsd در کرمان برگزار شد"، کلیک کنید.