اهداف نتانیاهو از تهدید امنیتی مردم لبنان

اهداف نتانیاهو از تهدید امنیتی مردم لبنان

در ارتباط با ویدئویی که اخیرا از سوی نتانیاهو منتشر شد و مردم لبنان را خطاب قرار داده و اشاره کرد که فرصت دارید تا قبل از اینکه لبنان به مانند غزه به ورطه رنج و نابودی بیفتد لبنان را نجات دهید گفتنی است اصولا درجنگ دو حوزه متفاوت وجود دارد ،یکی حوزه عینی جنگ است که همان جنگ فیزیکی است که در جریان است و یکی حوزه عملیات روانی  که حتی در زمانی که جنگ هم نیست به آن می گویند دیپلماسی عمومی یا عملیات تاثیرگزاری. در این عملیات به نوعی یک بازیگری برای اینکه آن بخش روانی جامعه را تحت تاثیر قرار دهد، اقداماتی انجام می دهد .

از هشتم اکتبر که حزب الله وارد تقابل درگیری با رژیم صهیونیستی شده می بینیم که اسرائیل بارها تلاش داشته این عملیات روانی را علیه مردم لبنان اعمال کند و در مقاطع مختلف پیام های مختلفی را ارسال کرد. در ابتدا تهدید ،ارعاب و بعد اجتماعی کردن جنگ.پُر واضح است که رژیم صهیونیستی به عَمد غیر نظامیان را هدف قرار می دهد که این یعنی اجتماعی کردن جنگ تا به نوعی مردم را وارد یک فضای انتخاب بین مقاومت و معیشت کند و در دوره جدید نیز در عین حال که مشوق هایی ارائه می دهد تهدید نیز می کند و می گوید ما زندگی و آرامش را برای شما ایجاد می کنیم ولی اگر تمکین نکنید شما را نیز به غزه تبدیل می کنیم.اینها بخشی از این جنگ است.

تقریبا از ابتدای سال 2024 رژیم صهیونیستی همواره به دنبال این بود که یک عملیاتی علیه حزب الله انجام دهد و تقریبا دو هفته است که این عملیات را آغاز و به آن شدت بخشیده است ،رژیم صهیونیستی در این ماه ها به نوعی اشراف اطلاعاتی خود راافزایش داده و توان اطلاعاتی خود را بکار برده و در حوزه نظلمی آمادگی های لازم را کسب کرده است و پدافتد خود را تقویت و جبهه داخلی خود را آماده کرده تا همین عملیاتی که اخیرا در لبنان دارد را انجام دهد. این رژیم دقیقا بعد از این همه آمادگی در یک دوره ای  ضربات بسیار سنگینی به کادر حزب الله زد اما امروز شاهد هستیم که این رژیم با یک شگفتی روبرو می شود ،اینکه دو روز است حزب الله لبنان با قدرت حیفا را مورد هدف قرار می دهد ،حمله ای که برآورد آنها را بر هم زده چرا که قرار بود که جنگ را در لبنان اجتماعی کنند ولی این حزب الله است که در اسرائیل دارد عملیات روانی انجام می دهد و عملا آن حوزه که از 15 تا 20 کیلومتر خالی از سکنه شده را به 50 تا 60 کیلومتر می رساند و آوارگی صهیونیست ها را گسترش داده است . یعنی دقیقا تاکتیک این رژیم علیه ضاحیه را  حزب الله علیه صهیونیست ها انجام می دهد . این پیام نتانیاهو نشانگر این است که حزب الله تا حدودی موفق شده است .

خاصیت صهیونیست ها همیشه این بوده که تا زمانی که می توانند از ابزار زور و قهر آمیزکه علیه مردم غزه استفاده کردند علیه مردم لبنان نیزاستفاده می کنند اما جایی که توان شان پایین می آید شروع می کنند به عملیات روانی از جنس مظلوم نمایی ،آنها به فازی می روند که در سازمان های بین المللی خود را اقلیت شمرده و مظلوم نمایی کنند.

بنظر می رسد آن چیزی که نتانیاهو را مجاب به ارسال این پیام به مردم لبنان کرده، حاصل آن شکست بخصوص در جبهه داخلی است ، چرا که در این جبهه ویدئوهای زیادی منتشر شده که می گویند قرار بود شما ساکنین مناطق شمالی را باز گردانید ولی الان سطح آوارگی را به 50 تا 60 کیلومتری رسانده اید.

کارشناس مسائل بین الملل

23212

اهداف نتانیاهو از تهدید امنیتی مردم لبنان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اهداف نتانیاهو از تهدید امنیتی مردم لبنان" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اهداف نتانیاهو از تهدید امنیتی مردم لبنان"، کلیک کنید.