شایع‌ترین علائم بارداری پسر در هفته های اول

علائم بارداری پسر در هفته اول بعد از لقاح یا علائم اوایل بارداری پسر

بسیاری از زنان دوست دارند بدانند آیا چیزی به عنوان علائم لقاح موفق پسر وجود دارد؟ درست از همان لحظه‌ی لقاح در رحم، جنسیت جنین شما تعیین می‌شود و بسیاری از افراد معتقدند که شما می‌توانید از همان روز‌های اول و با گذشت از زمان پریودتان، علائمی را ببینید که نشان از بارداری پسر دارند و از این رو لیستی از علائم بارداری پسر در ماه اول دارند.

شایع‌ترین علائم بارداری پسر در هفته های اول

در این مقاله می توانید در مورد اولین نشانه های بارداری قبل از پریود بیشتر بخوانید. در واقع از نظر بسیاری از افراد علائم بچه پسر در ماه اول بارداری با علائم بارداری دختر متفاوت است با این حال انتظار می‌رود علائم بارداری پسر بعد از لقاح چندان قابل تشخیص نباشند و باید منتظر علائم بارداری پسر در هفته‌های اول باشید. بعضی از علائم حاملگی پسر در ماه اول یا علائم جنین پسر در اوایل بارداری به شرح زیر است:

  • ویار بارداری پسر به غذاهای ترش و شور. بسیاری از افراد معتقدند که یکی از علائم بارداری پسر در هفته اول بارداری، علاقه‌ی مادر به غذاهای ترش و شور مانند انواع ترشیجات است. ولع غذاهای شور از رایج‌ترین شایعات و نشانه های فرزند پسر در ماه اول بارداری است.
  • یکی از علائم بارداری پسر در هفته‌ی اول درخشان شدن و زیباتر شدن موهای مادر در دوران بارداری است.
  • افزایش اشتها نیز یکی از علایم بارداری پسر در ماه اول است. تجربه نشان می‌دهد مادرانی که جنین یک ماهه پسر حامله هستند نسبت به زنان دیگر اشتهای بیشتری دارند ( البته شاید یکی از دلایل آن این باشد که حالت تهوع کمتری دارند که در ادامه توضیح می‌دهیم.)
  • یک خبر خوب برای مادرانی که پسر باردار هستند این است که این است که تهوع بارداری از علائم اولیه بارداری پسر نیست و این نشانه بیشتر برای جنین دختر است.
  • ضربان جنین کمتر از 140 ضربه در دقیقه در سونوگرافی‌های مکرر، یکی دیگر از علائم بارداری جنین پسر در ماه اول است.
  • مادرانی که نوزاد پسر دارند، حس سبکی در شکم می‌کنند. این نشانه را می‌توان از ریزترین علائم بارداری پسر در باور عموم دانست.
  • تغییرات هورمونی، بخش دیگری از علائم بارداری پسر در ماه اول هستند که ناشی از تغییرات هورمونی‌اند. این مادران رفتارهای جسورانه و تهاجمی‌‌تری دارند.
  • احساس سردی در پاها از دیگر علائم جنین پسر در دوران حاملگی است.
  • اگر هم پوستتان خشک شده و پوسته پوسته می‌شود می‌تواند نشان از پسر بودن جنین باشد.

علائم بارداری پسر در هفته ششم

نشانه های جنین پسر در ماه اول بارداری به مرور در ماه‌های بعد بیشتر می‌شوند. با پیشرفت روند بارداری پیش بینی می‌شود که شما به جز نشانه‌های بارداری پسر در ماه اول، علائم بیشتری را تجربه کنید. از علائم بارداری پسر در ماه دوم می‌توان به علائم زیر اشاره کرد:

  • تیره شدن رنگ ادرار. به نظر می‌رسد که تیره شدن رنگ ادرار از نشانه‌های بارداری پسر باشد که از همان ماه‌های اول آغاز می‌شود.در واقع می‌توان آن را از یکی از علائم بارداری پسر در هفته ۶ به بعد (علائم بارداری پسر در هفته 7) دانست.
  • به طور کلی انتظار می‌رود از دو ماهگی به بعد، تعداد جوش و آکنه‌‌ها روی پوستتان زیاد شود که بیشتر به دلیل تغییرات هورمونی است و البته نشانه‌ی دیگری از جنین پسر است.
  • یکی دیگر از راه‌های تشخیص بارداری پسر، بزرگ شدن سینه‌ی سمت راست مادر است که از علائم بارداری پسر در هفته پنجم به بعد است.
  • از نشانه های دیگر بارداری پسر در هفته ششم بارداری ، خواب زیاد است و آن هم به ویژه زمانی که مادر بیشتر تمایل دارد به پهلوی چپ بخوابد.

راه‌های دقیق و اثبات‌شده تعیین جنسیت

تاکنون ۱۸ علائم بارداری پسر را با توجه به باورهای موجود وارسی کردیم. دانستیم که برخی از این نشانه‌ها پایه و اساس علمی ندارند و تنها بر اساس تجربه‌های مشابه شناسایی شده‌اند؛ اما ۴ راه برای تشخیص جنسیت جنین در هفته‌های ابتدایی بارداری وجود دارد که با اطمینان بسیار بالایی جنسیت فرزند شما را مشخص می‌کند. برای مطالعه لیست تمامی اینجا کلیک کنید. همانند:

1.    آزمایش خون

عمدتاً مادرانی که سن بالای 35 سال دارند برای اطمینان از سلامت جنین‌شان، باید اقدام به آزمایش تشخیص مشکلات کروموزوم کنند. شواهد و علائمی که در این آزمایش ثبت می‌شود تا حد زیادی جنسیت فرزند شما را تشخیص می‌دهد.

عموماً این آزمایش در هفته دهم بارداری انجام خواهد شد. نشانه‌های موجود در این مؤلفه یکی از علائم پسر بودن جنین شما است.

2.    آمنیوسنتز

جنین تا زمان تولد در میان مایعی به نام آمنیوتیک غوطه‌ور است. هفته ۱۵ بارداری پزشکان با وارد یک سوزن بسیار نازک به داخل رحم و برداشتن مقداری از مایع آمنیوتیک آزمایشاتی را برای تشخیص ناهنجاری‌های جنین، عفونت و جنسیت جنین انجام می‌دهند.

در این آزمایش خطر از دست دادن جنین یا اتمام بارداری وجود دارد. در نتیجه تشخیص پزشک برای انجام این آزمایش الزامی است.

3.    نمونه‌برداری از پرزهای کوریونی (CVS)

این آزمایش نیز به کمک یک سوزن نازک انجام می‌شود که در جهت بازیابی جفت انجام خواهد شد. پزشکان از این آزمایش برای تشخیص سندروم دوان یا ناهنجاری‌های ژنتیکی استفاده می‌کنند اما امکان تشخیص جنسیت نیز در آن وجود دارد.

 CVS را می‌توان در هفته دهم بارداری انجام داد. این روش نیز مانند آزمایش آمنیوسنتز یک روش خطرناک است و باید طبق صلاحدید پزشک برای برخی مادران تجویز شود.

4.    سونوگرافی

بین هفته ۱۸ تا ۲۰ اندام تناسلی فرزند شما تا حد زیادی پدیدار خواهد شد. تشخیص جنسیت در این بازه زمانی تا حد زیادی امکان‌پذیر خواهد بود. سونوگرافی یک روش غیرتهاجمی و کم‌خطر برای تعیین جنسیت خواهد بود .

کلام آخر

در این مقاله شما با ۱۸ افسانه که به‌عنوان علائم بارداری پسر شناسایی می‌شوند، آشنا شدید. دانستید که برخی از این علائم توجیه علمی ندارند و تنها به دلیل مشابه بودن تجربیات مادران به‌عنوان نشانه و علائم بارداری پسر شناسایی شده‌اند.

بهترین انجام آزمایش‌های مربوطه یا سونوگرافی است که با توجه به صلاحدید پزشک و وضعیت بارداری شما تعیین و تجویز می‌شوند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و نیکان فارمد مهر هیچگونه مسئولیتی در قبال آن نمی‌پذیرد. برای استفاده و اجرای آن، لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شایع‌ترین علائم بارداری پسر در هفته های اول" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شایع‌ترین علائم بارداری پسر در هفته های اول"، کلیک کنید.