معرفی تبلت مناسب کتاب خواندن و مطالعه

در دنیای کنونی افراد ترجیح می‌ دهند به جای نسخه چاپی کتاب ها از نسخه دیجیتال آن ها استفاده کنند. مطالعه نسخه های دیجیتال نسبت به نمونه های چاپی، مزایای مختلفی دارد. قابلیت بزرگ و کوچک کردن نوشته، امکان بایگانی راحت تر و البته هزینه کمتر، مهم ترین مزیت های کتاب ها و مجلات دیجیتال در مقایسه با نسخه های فیزیکی می باشد. همچنین اگر شما تبلتی در اختیار داشته باشید که ویژگی های لازم را داشته باشد، می توانید به راحتی اقدام به مطالعه کتاب های دیجیتال کنید. علاوه بر این از طریق این تبلت ها می توان فعالیت های آموزشی کودکان و نوجوانان را نیز پیگیری کرد. اما لازم است قبل از اقدام برای خرید تبلت ، با بهترین گزینه ها در این زمینه آشنا شوید تا بهترین تصمیم گیری ممکن را داشته باشید. این مقاله به منظور معرفی تبلت مناسب کتاب خواندن و مطالعه ، نوشته شده است. بنابراین در صورت علاقه مندی به این موضوع ، پیشنهاد می کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

ویژگی های تبلت مناسب برای کتاب خواندن و مطالعه

مطالعه با استفاده از تبلت ، تفاوت هایی با مطالعه کتاب های فیزیکی و قدیمی دارد. این تفاوت ها باعث می شود نیاز به برخی ویژگی ها در تبلت ها احساس شود تا بهترین شرایط برای مطالعه در این دستگاه ها به وجود آید.

بنابراین تبلت مناسب کتاب خواندن و مطالعه دارای ویژگی هایی است که در ادامه به منظور راهنمایی شما عزیزان ، به آن ها پرداخته ایم.

کیفیت صفحه نمایش

اولین فاکتوری که شما باید در خرید تبلت به آن توجه داشته باشید، کیفیت نمایشگر تبلت می باشد. اگر تبلت انتخابی شما از نظر صفحه نمایش ضعف داشته باشد، کیفیت مطالعه شما به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و بازدهی لازم را نخواهد داشت. بنابراین حتما به عنوان اولین معیار، به کیفیت صفحه نمایش تبلت موردنظرتان توجه کنید.

وزن تبلت

یک تبلت سنگین نمی تواند گزینه خوبی برای کاربرد مطالعه ای باشد. چرا که در دست گرفتن طولانی مدت آن می تواند شما را خسته کند. همچنین قابلیت حمل آن نیز کاهش پیدا می کند. بنابراین بهتر است تبلتی را خریداری کنید که وزن کمی داشته باشد و بتوانید خیلی راحت آن را با خود به هرجا که می خواهید ببرید و ساعت ها بدون احساس خستگی آن را در دست بگیرید.

اندازه صفحه نمایش

اندازه مناسب صفحه نمایش یکی دیگر از موضوعاتی است که در انتخاب تبلت مناسب برای مطالعه، حائز اهمیت است. بیشتر افراد معتقدند هرچقدر تبلت بزرگتر باشد، برای مطالعه گزینه بهتری است. در واقع حقیقت این است که هرچقدر اندازه نمایشگر تبلت بزرگتر باشد، مطالعه با استفاده از آن راحت تر صورت می گیرد ، اما از طرفی نیز اندازه خیلی بزرگ برای تبلت امکان جابجایی آن را محدود می کند. توصیه ما این است که از تبلتی استفاده کنید که اندازه استانداری داشته باشد تا در کنار قابلیت مطالعه بالا، از امکان جابجایی مناسبی نیز برخوردار باشد.

قابلیت شارژدهی

در ادامه معرفی تبلت مناسب کتاب خواندن و مطالعه، لازم است به ویژگی های باتری تبلت نیز نیم نگاهی داشته باشید. چرا که تبلت هایی که عملکرد شارژدهی مناسبی ندارند، ممکن است برای مطالعه های طولانی مدت جوابگو نباشند. بنابراین به ظرفیت باتری تبلت نیز دقت کنید.

معرفی تبلت مناسب کتاب خواندن و مطالعه

در این قسمت از مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی بهترین تبلت مناسب برای خواندن و مطالعه بپردازیم. پرفروش ترین و معروف ترین انواع تبلت در این حوزه شامل موارد زیر است:

 SAMSUNG GALAXY TAB S6 LITE

معرفی تبلت مناسب کتاب خواندن و مطالعه

سامسونگ از گذشته تاکنون در زمینه تولید تبلت یکی از پیشگامان بوده است. یکی از بهترین تبلت های این کمپانی، TAB S6 LITE می باشد که فاکتور های کیفی بالایی دارد و می تواند جوابگوی نیاز شما در زمینه کاربری های مطالعاتی باشد.

اندازه صفحه نمایش در این مدل 10.4 اینچ است که نمایشگر بزرگی محسوب می‌شود. همچنین حاشیه صفحه نمایش ناچیز است تا جلوی بزرگ شدن بیش از حد تبلت را بگیرد. نوع صفحه نمایش آن LCD است که عملکرد قابل قبولی را در مقابل نور خورشید از خود نشان می ‌دهد. بنابراین شما می توانید با استفاده از این تبلت در فضای آزاد نیز به کتاب خواندن بپردازید.

اما نقطه قوت این تبلت وجود قلم معروف شرکت سامسونگ است. این قلم به شما اجازه خواهد داد تا یادداشت برداری ها و طراحی های مختلفی را به اجرا درآورید. علاوه بر این با فعال سازی قابلیت palm rejection تبلت تنها توسط قلم کارخواهد کرد و اگر دست شما صفحه را لمس کند، دستگاه آن را نادیده خواهد گرفت. به همین دلیل است که شما می توانید به راحتی دست خود را روی تبلت قرار دهید و به نوشتن یا طراحی بپردازید.

LENOVO TAB P11 PRO

 معرفی تبلت مناسب کتاب خواندن و مطالعه

در زمینه معرفی تبلت مناسب کتاب خواندن و مطالعه، اگر به دنبال یک گزینه همه چیز تمام می گردید، پیشنهاد ما تب پی 11 پرو از کمپانی لنوو می باشد. این تبلت از صفحه نمایش 11.5 اینچی برخوردار است که این اندازه برای هر نوع مطالعه ای مناسب است. همچنین قلم، کیبورد و کاور نیز دارد که هر کدام از آنها کارایی خاصی را به تبلت اضافه می‌کنند. البته خرید این موارد نیازمند پرداخت هزینه جداگانه خواهد بود اما با توجه به قیمت منطقی این تبلت، خرید این آپشن ها نیز توجیه مالی دارد. با استفاده از قلم این لب تاپ می توانید در حین مطالعه نت برداری های لازم را انجام دهید یا روی قسمت های دلخواهتان هایلایت بکشید.

 اما نکته ای که لازم می دانیم به آن اشاره کنیم این است که استفاده از تبلت پی 11 پرو بهتر است روی میز رقم بخورد. چرا که این تبلت اندازه بزرگی دارد و همین موضوع باعث وزن 485 گرمی آن شده است. بنابراین ممکن است اگر آن را طولانی مدت در دستتان نگه دارید، احساس خستگی کنید ولی با توجه به نقطه قوت های فوق العاده ای که این تبلت دارد، همچنان می توان آن را گزینه بسیار خوبی در نظر گرفت.

APPLE IPAD MINI 2021

طرفداران شرکت اپل در معرفی تبلت مناسب کتاب خواندن و مطالعه به دنبال مدل های آی پد می گردند. در این بین می توان به مدل IPAD MINI 2021  اشاره کرد که با توجه به ویژگی هایی که دارد، یکی از بهترین گزینه های بازار است.

این دستگاه یک تبلت جمع و جور با صفحه نمایش 8.3 اینچی است که می توانید همیشه آن را در کنار خود داشته باشید. آیپد مینی 2021 دارای Apple Pencil است که می توانید از قابلیت های آن بهره ببرید. برای مثال ممکن است در حین مطالعه دوست داشته باشید بخشی از کتاب را به صورت دستی نویس ذخیره کنید، که این امکان با استفاده از قلم آیپد در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

تعمیر تبلت

پس از معرفی تبلت مناسب کتاب خواندن و مطالعه نیاز است که با نکاتی در مورد تعمیر تبلت آشنا شوید. تبلتی که شما برای کاربری های گوناگون مثل مطالعه از آن استفاده می‌ کنید، ممکن است بنا به دلایل مختلفی به مشکل بخورد و عملکرد اولیه خود را از دست بدهد. برای مثال ممکن است در حین مطالعه از دست شما بیافتد و به آن ضربه وارد شود و این ضربه موجب آسیب دیدن قسمت های مختلف مثل ال سی دی شود. بنابراین بهتر است شما را با رایج ترین موارد تعمیر تبلت آشنا کنیم که به شرح زیر می باشند:

تعمیر و تعویض ال سی دی تبلت

درصد زیادی از خرابی های مربوط به تبلت ها، به ال سی دی آنها باز می گردد. مواردی مثل سقوط تبلت، ضربه خوردن و خیس شدن، می تواند باعث شود ال سی دی تبلت از کار بیافتد. در چنین مواقعی لازم است تبلت باز شود و ال سی دی آن عیب یابی شود. در ادامه اگر امکان تعمیر آن وجود داشته باشد، این کار انجام خواهد شد اما اگر ال سی دی کاملا سوخته باشد، باید آن را با نمونه اورجینال تعویض کرد.

تعمیر و تعویض باتری تبلت

از دیگر مشکلات رایج تبلت ها می توان به خرابی های مربوط به باتری اشاره کرد. این مشکلات به صورت های مختلفی مثل کند شارژ شدن، سریع خالی شدن باتری و خاموشی های ناگهانی خود را نشان می دهد. معمولا این خرابی ها با تعمیر یا تعویض باتری حل می شود اما در موارد پیچیده تر نیاز است عیب یابی های دقیق تری روی تبلت انجام شود.

سخن پایانی

با توجه به توضیحاتی که در مورد معرفی تبلت مناسب کتاب خواندن و مطالعه در اختیار شما قرار گرفت، اکنون می توانید با نگاه تخصصی تری به سراغ خرید تبلت بروید و تبلتی را خریداری کنید که کاملا متناسب با نیاز شما یعنی کتاب خواندن و مطالعه طراحی شده است و بتوانید از آن با بیشترین بازدهی استفاده کنید.

ما در مجموعه سازگار ارقام در کنار شما هستیم؛ می توانید از طریق مجموعه ما نسبت به خرید تبلت مناسب برای مطالعه اقدام کنید. همچنین ما خدمات متنوعی را در زمینه انواع تعمیرات تخصصی تبلت به را به شما مشتریان گرامی ارائه می دهیم. برای دریافت راهنمایی و مشاوره تخصصی، از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان سازگار ارقام در ارتباط باشید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "معرفی تبلت مناسب کتاب خواندن و مطالعه" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "معرفی تبلت مناسب کتاب خواندن و مطالعه"، کلیک کنید.