بازدید وزیر میراث فرهنگی از دو مکان گردشگری و تاریخی آذربایجان‌غربی

بازدید وزیر میراث فرهنگی از دو مکان گردشگری و تاریخی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری cmsd از آذربایجان‌غربی، عزت‌الله ضرغامی در نخستین برنامه خود در سفر به این استان و شهر ارومیه در بازدید از قلعه تاریخی بدلبو گفت: روستای بدلبو در یک منطقه با طبیعت بکر و آب و هوای خوب قرار گرفته و همین موضوع بهترین فرصت برای توسعه گردشگری در این منطقه است و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حمایت‌های لازم را در این راستا خواهد داشت.

او با بیان اینکه درنورپردازی مجموعه باید دقت شود تا مجموعه فاخری به بهره‌برداری برسد، ادامه داد: معرفی قلعه بدلبو نیز از جمله دیگر اقداماتی است که برای شناساندن بیشتر این مجموعه باید مورد توجه قرار گیرد.

مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز گفت: مرمت قلعه بدلبو با مشارکت بخش خصوصی و زیر نظر کارشناسان این اداره‌کل از چند سال پیش آغاز شده و در این مدت کمک‌های فنی و اعتباری لازم از این پروژه انجام شده است و اخیرا نیز ۵ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ (وام کم‌بهره) به این اثر تاریخی اختصاص داده شده است و در صورت بهره‌برداری قلعه بدلبو می‌تواند تبدیل یک اقامتگاه بوم‌گردی فاخر شود.

صفری تصریح کرد: قلعه بدلبو دارای بخش‌های مختلف از جمله ۲۰ سوئیت، حمام سنتی و … بوده و از جمله ویژگی‌های معماری قلعه تاریخی بدلبو وجود تعداد زیاد قوس‌های آن است که به نوبه خود درمیان آثار تاریخی آذربایجان غربی کم‌یاب است.

خانه انصاری، مقصد بعدی سفر ضرغامی به ارومیه

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه سفر خود به ارومیه از روند مرمت خانه تاریخی انصاری ارومیه بازدید کرد.

ضرغامی در این بازدید ضمن تقدیر از اقدامات استاندار آذربایجان‌غربی در تحویل چند بنای تاریخی به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: برای جذب سرمایه‌گذار بهتر است هم‌زمان با انجام مرمت‌ها آگهی مزایده این بنا هم منتشر شود و فردی هم که برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌شود تجریه فعالیت در این حوزه را داشته باشد چرا که راه‌اندازی هتل‌بوتیک شرایط خاص خودش را دارد.

این خانه متعلق به دوره قاجاری بوده و در حال حاضر اقدامات مرمتی در این بنای تاریخی زیر نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در حال انجام بوده و پس از بهره‌برداری با کاربری هتل بوتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لازم به توضیح است که خانه انصاری ارومیه خرداد ماه سال گذشته پس از بازدید محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی، تحویل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان شد.

46

بازدید وزیر میراث فرهنگی از دو مکان گردشگری و تاریخی آذربایجان‌غربی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بازدید وزیر میراث فرهنگی از دو مکان گردشگری و تاریخی آذربایجان‌غربی" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها, گردشگری و اقامتی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بازدید وزیر میراث فرهنگی از دو مکان گردشگری و تاریخی آذربایجان‌غربی"، کلیک کنید.