کمیسیون اروپا «ویکتور اوربان» را به دلیل سفرهایش به مسکو و چین تحریم کرد

کمیسیون اروپا «ویکتور اوربان» را به دلیل سفرهایش به مسکو و چین تحریم کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری cmsd به نقل از یورونیوز، کمیسیون اروپا تصمیم گرفت تا ریاست شش ماهه مجارستان بر شورای اتحادیه اروپا را در واکنش به سفرهای جنجالی «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر این کشور به مسکو و پکن تحریم کند. این کمیسیون این سفرها را به عنوان توهین به وحدت سیاسی اتحادیه اروپا تلقی کرده است.

«اریک مامر» سخنگوی کمیسیون اروپا در این باره گفت: «با توجه به تحولات اخیر در آغاز ریاست دوره‌ای مجارستان، اورزولا فن در لاین ریاست این کمیسیون تصمیم گرفته است تا جلسات غیر رسمی کمیسیون اروپا تنها در سطح کارمندان ارشد برگزار شود.»

وی همچنین از لغو رویداد مهم ملاقات کمیسرها و رئیس شورای اروپا که در آغاز هر دوره با ریاست دوره‌ای صورت می‌گیرد، خبر داد و گفت که این دیدار نیز انجام نخواهد پذیرفت.

این دیدار که معمولاً در آغاز دوره شش ماهه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا انجام می‌شود، رویداد مهمی است که نماد همکاری و هماهنگی بین کمیسیون اروپا و کشور عضو است.

این مسئله بیشتر به دلیل تصمیم کمیسیون اروپا برای محدود کردن تعامل خود با ریاست مجارستان به وجود آمده است، امری که احتمالاً روابط تیره یا محتاطانه بین کمیسیون اروپا و مجارستان در دوران ریاست آن را برجسته می‌سازد.

تصمیم امروز کمیسیون اروپا این شایعات را تأیید می‌‌کند که احتمالاً تا پایان سال، بروکسل در بسیاری از رویدادهای برنامه‌ریزی شده توسط بوداپست در بالاترین سطح شرکت نخواهد کرد.

البته، جلسات رسمی وزیران در بروکسل و لوکزامبورگ تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت و همچنان برگزار می‌شوند، زیرا سازمان‌دهی آنها به ریاست دوره‌ای وابسته نیست.

«یانوس بوکا» وزیر امور اتحادیه اروپای مجارستان به این تصمیم واکنش نشان داد و مجددا بر تعهد ریاست کمیسیون اروپا به «همکاری صمیمانه» برای مقابله با «چالش‌های مشترک» تاکید کرد و از کمیسیون به دلیل اتخاذ تصمیمات با انگیزه سیاسی انتقاد کرد.

کمیسیون اروپا «ویکتور اوربان» را به دلیل سفرهایش به مسکو و چین تحریم کرد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کمیسیون اروپا «ویکتور اوربان» را به دلیل سفرهایش به مسکو و چین تحریم کرد" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کمیسیون اروپا «ویکتور اوربان» را به دلیل سفرهایش به مسکو و چین تحریم کرد"، کلیک کنید.