حمایت از طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با بیماری دنگی و ناقل مهاجم «آئدس»

حمایت از طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با بیماری دنگی و ناقل مهاجم «آئدس»

cmsd/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از حمایت این دانشگاه از طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با بیماری دنگی و ناقل مهاجم آئدس خبر داد.

دکتر کامران قدس 24 تیرماه از انتشار فراخوانی در همین ارتباط خبر داد و اظهار کرد: در همین ارتباط فراخوان حمایت از طرح های تحقیقاتی کاربردی با محوریت ناقل مهاجم پشه «آئدس» و بیماری های منتقله ناشی از آن منتشر شد.

وی افزود: با توجه به گسترش بیماری دنگی در برخی استان‌های کشور و احتمال ایجاد اپیدمی حاصل از این ویروس در کل کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سطح ملی نیز اقدام به فراخوان حمایت از طرح های تحقیقاتی کاربردی با محوریت ناقل مهاجم آئدس و بیماریهای منتقله آن کرده است.

وی به اولویت‌های پژوهشی و فناورانه در این فراخوان پرداخت و گفت: تولید کیت‌های تشخیص سریع بیماری به خصوص در استانهای درگیره، به کارگیری تکنولوژیهای نوین جهت کنترل ناقل، مشارکت در تولید واکسن موثر، تعیین اثربخشی و کارآیی روشهای بکار گرفته شده در مهار و کنترل بیماری و ارائه راهکارهای نو و ارتقاء سواد سلامت در پیشگیری و مراقبت بیماری دنگی از طریق انجام طرح‌های تحقیقاتی مشارکتی از جمله عناوین و اولویت‌های پژوهشی اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: کلیه طرح های تحقیقاتی کاربردی با محوریت ناقل مهاجم اندس و بیماریهای منتقله آن جزو اولویت‌های تحقیقاتی بومی ملی و منطقه‌ای بوده و در صورت اثربخش بودن نتایج تحقیقاتی در محور اثر گذاری ارزشیابی سالانه فعالیتهای تحقیقات و فناوری قابل امتیازدهی خواهد بود.

پایان خبر cmsd

حمایت از طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با بیماری دنگی و ناقل مهاجم «آئدس»

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حمایت از طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با بیماری دنگی و ناقل مهاجم «آئدس»" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حمایت از طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با بیماری دنگی و ناقل مهاجم «آئدس»"، کلیک کنید.