بازار فروش صنایع‌دستی خُرد نیاز به توجه ویژه دارد/ وجود ۲ هزار مرکز تولیدی و صنعتی در شهرستان قدس

گلی‌کانی:

بازار فروش صنایع‌دستی خُرد نیاز به توجه ویژه دارد وجود ۲ هزار مرکز تولیدی و صنعتی در شهرستان قدس

فرماندار شهرستان قدس با بیان اینکه بازار فروش صنایع‌دستی خُرد نیاز به توجه ویژه دارد، از وجود ۲ هزار مرکز تولیدی و صنعتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری cmsd، مراسم نخستین اجلاس «مدیریت استراتژیک، کسب و کار، کارآفرینی و توسعه اقتصادی» با حضور فرماندار و جمعی از مدیران شهرستان قدس، رئیس، معاونان، و صاحبان کسب و کار‌ها در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس برگزار شد.

فرماندار شهرستان قدس در این نشست اظهار کرد: با تاریخ کهنی در ایران اسلامی مواجه هستیم که در حوزه میراث فرهنگی می‌توانیم بسیاری از مباحث و فعالیت‌ها را در حوزه هنر با دستان توانمند هنرمندان تولید کنیم و این موجب شده تا صنایع دستی در حوزه‌های مختلف تولید داشته باشد.

اجلاس کارآفرینان در دانشگاه آزاد شهرقدس ظرفیت بزرگ است

وحید گلی‌کانی عنوان کرد: سال گذشته با حمایتی که بدنه اجرایی شهرستان قدس داشت شاهد تأسیس دومین انجمن صنایع دستی کشور در شهرستان قدس بعد از اصفهان بودیم و با پیگیری‌های که در حوزه صنایع دستی انجام دادیم موفق شدیم در قالب بیمه عشایر بیش از ۵۰۰ فعال صنایع دستی را زیرپوشش قرار دهیم تا این هنرمندان از ظرفیت‌های بیمه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اجلاس کارآفرینان و صاحبان کسب و کار‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس که در قالب نمایشگاه صدرا‌ی دوم حضور دارند یک ظرفیت گرانسنگ است، ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌هایی که مهیا کردیم شاهد حضور این هنرمندان در اجلاس کسب و کار‌ها شدیم و تلاش داریم راهکار‌های جدیدی ارائه دهیم تا بتوانیم در بستر مدیریتی این هنرمندان را حمایت کنیم و تولیدهای آنان را برندسازی کنیم و به مرحله فروش و صادرات برسانیم.

فرماندار شهرستان قدس یادآور شد: در این شهرستان کارگاه‌ها و محصولاتی داریم که در حال صادر شدن است؛ اما بازار فروش خیلی از صنایع دستی خرد نیاز به توجه ویژه‌ای دارد، امیدوارم در قالب مدرسه مهارتی و انجمن صنایع دستی که در شهرستان قدس شکل گرفته بعد از این اجلاس برای فروش این محصولات به صورت اینترنتی در ابعاد وسیع‌تر اقداماتی انجام دهیم.

گلی‌کانی اعلام برگزاری اجلاس کسب و کار و مدیریت استراتژیک با محور اشتغال و کار آفرینی افزود: ارتباط بین کارآفرینان و صاحبان کسب و کار با بنگاه‌های اقتصادی و دانشگاه یکی از ضروریات بوده و ایجاد اشتغال و توسعه نیازمند برقراری ارتباط بین این دو حوزه است.

بازار فروش صنایع‌دستی خُرد نیاز به توجه ویژه دارد/ وجود ۲ هزار مرکز تولیدی و صنعتی در شهرستان قدس

وی تشریح کرد: یکی از عمده مشکلات دانشجویان به‌خصوص رشته‌هایی که باید شهریه پرداخت کنند هزینه‌های تحصیلی است و اگر در کنار تحصیل مهارت‌های مختلف را یاد بگیرند به‌خصوص در صنایع دستی، تولیدکننده خواهند بود و نسبت به تأمین کمک هزینه‌های تحصیلی خود اقداماتی انجام داده و کسب درآمد خواهند داشت.

فرماندار شهرستان قدس گفت: باید نگرش جوانان را نسبت به شغل تغییر داد، چراکه این امکان وجود ندارد که همه افراد در فضای اداری ادارات و نهاد‌ها جذب شوند؛ بنابراین دانشجویان می‌توانند با فعالیت در صنایع ترسیمی از آینده شغلی خودشان داشته باشند و حوزه صنایع موجب می‌شود دانشجو آینده شغلی خود را ترسیم کند و در مسیر شغلی خودش گام بردارد.

گلی‌کانی با بیان اینکه مزیت دیگر شهرستان قدس وجود شهرک‌های صنعتی است، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۲ هزار مرکز تولیدی و صنعتی داریم که ارتباط دانشگاه با صنایع می‌تواند در قالب اجرای رویداد‌هایی مانند اجلاس مدیریت استراتژیک در حوزه کسب و کار یا رویداد صداری دوم و ارتباط با دانشگاه آزاد اسلامی واحد قدس که دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف فناوری، پژوهشی، اشتغالزایی، تربیت نیروی متخصص، متعهد و کارآفرینی‌های جدید است موجبات پل ارتباطی دانشجویان به حوزه تولیدی را فراهم و ارتباط دانشجویان با صنعت و در کنار آن صنایع‌دستی و صنایع خلّاق فرهنگی را پایدار می‌کند و باید از این توانمندی‌ها در مسیر اشتغال پایدار بهره برد.

وی با تأکید بر اینکه اشتغال و رونق اقتصادی در سایه ارتباط سازنده دانشگاه و صنعت است، افزود: حمایت از شرکت‌ها و بخش‌های مختلف صنعتی گامی اساسی در راستای اشتغالزایی جوانان دانشجو و رونق کسب وکار است.

به گزارش cmsd، فرماندار شهرقدس و جمعی از مدیران محلی به همراه حامد افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس به مدت دو ساعت از نمایشگاه صنایع خلّاق فرهنگی و گردشگری، نمایشگاه تکنیک‌های نوین نقاشی و طراحی پیشرفته و سایر غرفه‌ها در قالب دومین روبداد بازدید کرده و با صاحبان شرکت‌ها و نوع فعالیت و تولید آنان بیشتر آشنا شده و خواسته‌هایشان را شنیده و دستور لازم را برای پیگیری درخواست‌های کسب و کار به مراجع ذیصلاح برای اجرا در شهرستان قدس صادر کرد.

بازار فروش صنایع‌دستی خُرد نیاز به توجه ویژه دارد/ وجود ۲ هزار مرکز تولیدی و صنعتی در شهرستان قدس

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بازار فروش صنایع‌دستی خُرد نیاز به توجه ویژه دارد/ وجود ۲ هزار مرکز تولیدی و صنعتی در شهرستان قدس" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی, گردشگری و اقامتی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بازار فروش صنایع‌دستی خُرد نیاز به توجه ویژه دارد/ وجود ۲ هزار مرکز تولیدی و صنعتی در شهرستان قدس"، کلیک کنید.