گفتگوی تلفنی باقری کنی با وزیران خارجه روسیه و عربستان

گفتگوی تلفنی باقری کنی با وزیران خارجه روسیه و عربستان

به گزارش cmsd علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی پیرامون آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای رایزنی کردند.

 باقری با اشاره به پیشرفت‌های اخیر در همکاری‌های دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به ویژه امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه انتقال گاز روسیه به ایران و گفتگوی تلفنی  سرپرست ریاست جمهوری ایران با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، روند پیشبرد روابط دوجانبه را در مسیری درست و با شتابی مناسب ارزیابی کرد. 

سرپرست دستگاه دیپلماسی ابراز امیدواری نمود فرایند اداری و تشریفات قانونی نهایی سازی اسناد مهم در دستورکار همکاری‌های دوجانبه به ویژه معاهده  جامع مشارکت راهبردی و توافقات همکاری در زمینه‌های گاز و ترانزیت میان ایران و روسیه هر چه زودتر انجام شود. 
 
سرپرست دستگاه دیپلماسی با تاکید بر آمادگی مقاومت لبنان در قبال تجاوز احتمالی صهیونیست‌ها به لبنان، جلوگیری از ادامه جنایات صهیونیست‌ها و گسترش دامنه تنش به لبنان را به دلیل قابلیت تسری این بحران به دیگر نقاط منطقه برای کل منطقه و ثبات بین المللی، دارای اهمیت برشمرد. 

 باقری در واکنش به برنامه روسیه برای طرح مساله فلسطین و جنایات صهیونیست ها در جنگ غزه در مدت ریاست دوره ای این کشور بر شورای امنیت در ماه ژوئیه، از آمادگی کشورمان برای شرکت در نشست های مربوط در عالی ترین سطح خبر داد. 

وزیر امور خارجه روسیه نیز به نوبه خود با آرزوی برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری در ایران و با ابراز خرسندی از روند همکاری های دوجانبه، پیشبرد موضوعات در دستور کار با ایران را مورد اهتمام رهبران روسیه دانست. 
 
سرگئی لاوروف با اشاره به نگرانی مشترک روسیه درباره احتمال گسترش دامنه درگیری و تجاوز فراگیر صهیونیست ها به لبنان، اعلام داشت که کشورش به دنبال جلوگیری از چنین رویدادی است و بر مسئولیت همه طرف ها در این زمینه تاکید کرد. 

باقری و لاوروف در این تماس تلفنی همچنین، درباره برخی مسائل کنسولی نیز گفت و گو و تبادل نظر کردند.

علی باقری همچنین در  گفتگوی تلفنی با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی پیرامون موضوعات مورد علاقه طرفین و آخرین تحولات مربوط به فلسطین و جنایات صهیونیست‌ها رایزنی و تبادل نظر کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه از تسهیلات و خدمات مطلوب ارائه‌شده به زائران بیت الله الحرام به‌ویژه زائران عزیزان ایرانی تشکر کرد.

علی باقری با اشاره به حضور قائم مقام وزارت امور خارجه عربستان در نوزدهمین نشست وزرای خارجه کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) در تهران، روند پیشرفت همکاری‌های تهران – ریاض را امیدوارکننده ارزیابی نمود.

 باقری با اشاره به تداوم جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری تاکید کرد: تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه لبنان در تداوم  جنایات این رژیم علیه مردم غزه است و رژیم متوهم اشغالگر قدس در تلاش است تا به‌زعم خود شکست در غزه را با گسترش دامنه جنگ و جنایت به سایر مناطق جبران کند.

سرپرست وزارت امور خارجه همچنین تاکید کرد: لازم است کشورهای اسلامی برای توقف هر چه سریع‌تر جنایات و تهدیدات و تجاوزات صهیونیست‌ها در غزه و سایر مناطق تلاش کرده و همه ظرفیت‌های خود را به‌کار گیرند.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز ضمن سازنده ارزیابی کردن رایزنی‌های دو کشور در حاشیه نوزدهمین نشست وزرای خارجه کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا در تهران، روند روابط تهران- ریاض را دارای استحکام کافی دانست.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی  با ابراز نگرانی از تشدید تنش میان رژیم صهیونیستی و لبنان، تلاش برای کاهش دامنه جنگ را خواستار شد.

طرفین همچنین بر گسترش مناسبات همه‌جانبه میان دو کشور تاکید کردند.

311311

گفتگوی تلفنی باقری کنی با وزیران خارجه روسیه و عربستان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گفتگوی تلفنی باقری کنی با وزیران خارجه روسیه و عربستان" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گفتگوی تلفنی باقری کنی با وزیران خارجه روسیه و عربستان"، کلیک کنید.