جمشیدیان: نکونام در رفتار با رسانه، مخاطبان و همتایان خود مشکل دارد/استقلال نیازی به دروازه بان ندارد

در گفت و گو با cmsd

جمشیدیان: نکونام در رفتار با رسانه، مخاطبان و همتایان خود مشکل دارد استقلال نیازی به دروازه بان ندارد

بازیکن سابق استقلال گفت: هنوز اعتقاد دارم جواد نکونام در ارتباط با رسانه، فدراسیون فوتبال، همتایان خود در دیگر تیم‌ها و کلاً رفتار بیرون از زمین با مخاطبان مشکل دارد.

احمد جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری cmsd، درباره شرایط استقلال برای فصل بعدی فوتبال باشگاهی ایران اظهار کرد: استقلال فصل قبل از زمان نقل و انتقالات دچار چالش‌های بسیار بزرگی بود. با این وجود نتایجی که این تیم گرفت فراتر از حد انتظار بود، البته به شیوه بازی این تیم کاری ندارم و برای همین فوتبال بد و حواشی این را کنار می‌گذارم. درست است که نهایتاً قهرمان نشد ولی امتیازاتی که در طول فصل جمع کرد با توجه به ظرفیتی که تیم داشت، فراتر از حد انتظار بود. تنها مسئله پرسپولیسی بود که تیم بهتری بود، یک امتیاز بیشتر کسب کرد و قهرمانی را از استقلال گرفت.

تکونام در ارتباط بیرون از زمین مشکل دارد

وی ادامه داد: وقتی تیم جواد نکونام رکورد کسب امتیاز را برای نایب قهرمان لیگ شکست به این معنا بود که امتیازات او از برخی قهرمانان ادوار گذشته هم بالاتر بود و قطعاً اگر پرسپولیس آن امتیاز بیشتر را نداشت قهرمانی برای استقلال بود. حالا به بحث انتقادات به تیم جواد نکونام می‌رسیم که به جا و درست است. هنوز اعتقاد دارم جواد نکونام در ارتباط با رسانه، فدراسیون فوتبال، همتایان خود در دیگر تیم‌ها و کلاً رفتار بیرون از زمین با مخاطبان مشکل دارد. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات استقلال فصل قبل، نرفتن جواد نکونام به نشست‌های خبری قبل و بعد از مسابقه بود. جایگزین‌هایی که به جای نکونام می‌رفتند اصلاً مناسب صحبت در نشست خبری نبودند. برای باشگاه بزرگی مثل استقلال، صحبت‌هایی که در نشست قبل و بعد از بازی مطرح می‌شود، صحبت میلیون‌ها آدم خواهد شد.

مربیان خارجی مثل هندوانه نبریده هستند  

بازیکن سابق استقلال افزود: برای این فصل موافق تمدید قرارداد جواد نکونام بودم به این دلیل که مربی داخلی که بخواهد جای او سرمربی شود بدون تعارف وجود ندارد، سرمربیان خارجی هم مانند هندوانه نبریده هستند. از هر ۱۰ مربی خارجی ۷ تا ۸ مورد موفق نیستند و فقط هزینه بالا روی دست باشگاه می‌گذارند. اگر شرایط خوب باشد مثل کاری که اوسمار ویرا با پرسپولیس انجام داد خواهد شد. می‌آید و با یک قهرمانی با تیم منسجم که با جذب چند بازیکن خوب در تنیم فصل قدرت بسیار زیادی پیدا کرد، تا سالیان زیادی در دیگر تیم‌ها درآمد دارند، چون قهرمانی با پرسپولیس در کارنامه‌اش دیده می‌شود. اگر قهرمانی هم به دست نیاید، هزار و یک بهانه جور می‌کنند و دست آخر هم از تیم می‌روند.

خارجی‌های استقلال حفظ شوند

وی خاطرنشان کرد: چالش اصلی نکونام در دومین فصل سرمربیگری در استقلال، بستن تیمی قدرتمند است. خصوصاً حمایت هلدینگ خلیج فارس پشت تیم است و شناخت نکونام هم از لیگ ایران دقت بالایی را به همراه دارد. بازیکن خارجی که برای فولاد آورد و بازیکنان خارجی که برای استقلال جذب کرد، همگی مهره‌های خوبی بودند. معمولاً مربیان بر مبنای تفکرات تاکتیکی یارگیری می‌کنند. اگر نکونام می‌خواهد مطابق فصل قبل تیمش بازی کند و البته روند تاکتیکی تیمش را بهبود بخشد، حفظ شاکله فصل قبل و جذب چند بازیکن کاربردی بسیار به تیمش کمک می‌کند. به خصوص در بخش مهاجم نیاز به بازیکن است، پیمان بابایی و آرمان رمضانی خیلی نمی‌توانند دست تیم را بگیرند، باید مهاجم مکمل در کنار مهرداد محمدی و بلانکو باشد. وینگر چپ برای کمک به ابوالفضل جلالی بگیرند. هافبک طراح می‌خواهد، چون رضاوند و نیک نفس چنین قابلیتی ندارند و روزبه چشمی ناچار می‌شود جلو بیاید. عقب‌تر که بازی می‌کند خیلی اثرگذارتر است. خارجی‌های تیم حفظ شوند و یک دفاع میانی هم جذب شود.

استقلال نیاز به تقویت در پست دروازه‌بان ندارد

جمشیدیان در مورد اینکه سید حسین حسینی فصل قبل جایزه مشترک دستکش طلایی را برد و حالا جذب گلر خارجی در استقلال مطرح شده، تصریح کرد: تنها جایی که استقلال نیاز به تقویت ندارد، دروازه‌بانی است. از حیث کاپیتانی هم حسینی فصل قبل پخته‌تر و با تجربه‌تر عمل کرد. شاید موضوع رفتن گلر ذخیره استقلال است که طبیعتاً با توجه به حضور در سه جام جذب گلر ذخیره واجب است. شاید هم حسینی پیشنهاد خوبی دارد و باشگاه به فکر جذب گلر خارجی افتاده است. شایعه‌ای که شنیده بودم درخواست محمدرضا خالدآبادی بوده، چون می‌خواسته در تیمی بازی کند که به او فرصت بازی برسد. شاید چنین اتفاقی رخ دهد و با جدایی خالدآبادی، جذب گلر خارجی رخ دهد.  

جمشیدیان: نکونام در رفتار با رسانه، مخاطبان و همتایان خود مشکل دارد/استقلال نیازی به دروازه بان ندارد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جمشیدیان: نکونام در رفتار با رسانه، مخاطبان و همتایان خود مشکل دارد/استقلال نیازی به دروازه بان ندارد" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جمشیدیان: نکونام در رفتار با رسانه، مخاطبان و همتایان خود مشکل دارد/استقلال نیازی به دروازه بان ندارد"، کلیک کنید.