توضیح اوجی درباره تولید و صادرات نفت

توضیح اوجی درباره تولید و صادرات نفت

آفتاب‌‌نیوز :

جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در خصوص آخرین وضعیت تولید و فروش نفت در دولت سیزدهم باید بگویم که در سال ۱۳۹۸، میانگین تولید نفت ما دو میلیون و ۲۹۰ هزار بشکه بوده است و در سال ۱۳۹۹ این عدد به دو میلیون و ۱۰۶ هزار بشکه بوده است. همچنین در خرداد ۱۴۰۰، دو میلیون و ۱۰۷ هزار رسید.

وی افزود: زمانی که دولت آقای رئیسی آمد، میزان فروش نفت به دو میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه و در سال ۱۴۰۱ به دو میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه و در سال ۱۴۰۲، سه میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه و در ۱۴۰۳، سه میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه رسید.

اوجی ادامه داد: مسئولین آمریکایی اعلام کردند که بیش از ۶۰۰ تحریم جدید برای کشورمان وضع کردند و با وجود اینکه تحریم‌ها تشدید شده است، تولید نفت خام کشورمان از دو میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسیده است لذا در بخش تولید نفت ۶۰ درصد رشد داشته‌ایم.

وی با بیان آنکه در مناظرات انتخاباتی و در حوزه نفت و گاز آمار‌هایی ارائه شد که دور از واقعیت بود، اظهار کرد: آمار‌های که ارائه می‌کنم توسط کسانی تهیه شده است که هم در دولت دوازدهم بودند و هم در دولت سیزدهم، به گونه‌ای که در صادرات نفت کشور از ۱۸۲ میلیون بشکه سال ۱۳۹۸ به ۵۶۵ میلیون بشکه رسیده‌است که حدود دو و نیم برابر رشد را نشان می‌دهد.

وزیر نفت گفت: در بخش میعانات و نفت خام از حدود ۹ و ۱۰ میلیارد دلار در سال‌های ۸۹ و ۹۰ به ۳۶ میلیارد دلار میعانات و نفت خام رسیدیم. همچنین در صادرات گاز مایع کار بزرگی صورت گرفته است به گونه‌ای که از ۳/۲ میلیون تن در سال ۹۹ به ۶.۵ میلیون تن رسیده است، لذا رشد گروه نفت و گاز در اقتصاد کشور در سال‌های ۹۷ و ۹۸ که منهای ۳۵ درصد بوده است که و در سال ۱۴۰۲ این عدد مثبت ۲۰ درصد رسید.

وی ادامه داد: این آمار‌ها به دفتر مقام معظم رهبری سران قوا و بخت و اعضای کمیسیون‌های مجلس به صورت هر ماهه ارائه می‌شود.

توضیح اوجی درباره تولید و صادرات نفت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "توضیح اوجی درباره تولید و صادرات نفت" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "توضیح اوجی درباره تولید و صادرات نفت"، کلیک کنید.