آنتونف:سفر پوتین به کره‌شمالی شکست دیکتاتوری آمریکاست/چشم‌اندازی در بهبود روابط با واشنگتن نیست

آنتونف:سفر پوتین به کره‌شمالی شکست دیکتاتوری آمریکاست/چشم‌اندازی در بهبود روابط با واشنگتن نیست

سفیر روسیه در آمریکا گفت، حتی اگر درباره روابط بین مسکو و واشنگتن هیچ بهبودی دیده نشود، چشم‌اندازی برای حتی توقف در تنزل این رابطه هم دیده نمی‌شود.

به گزارش cmsd، آناتولی آنتونف، سفیر روسیه در آمریکا به خبرنگاران گفت: «مایلم بدانید من هیچ چشم‌اندازی در رابطه میان روسیه و آمریکا نمی‌بینم، فرصت‌هایی حتی از نوع مکث، گرم شدن، بهبود هم نیست، بلکه توقف در بدتر شدن روابط است.»

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این دیپلمات روس در ادامه گفت: ایالات متحده به دیپلمات‌های روسی اطلاع داده که مرکز ویزا در شعبه‌های واشنگتن و نیویورک در حال بسته شدن است، اما حمایت کنسولی با وجود افزایش حجم کار ادامه خواهد داشت.

آنتونف پس از مراسمی در یادبود سالگرد آغاز جنگ دوم جهانی ادامه داد: « هر روز حملاتی علیه ما انجام می‌شود و امروز هم آمریکایی‌ها برای ما اخطاریه فرستادند که مرکز ویزا در حال بسته شدن است و اکنون بار اضافی بر دوش دیپلمات‌ها و کنسول‌های روسیه است. ما به کار خود ادامه خواهیم داد، ما هموطنانمان را رها نخواهیم کرد. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا حمایت‌های قانونی و کنسولی لازم را به آنها ارائه دهیم.»

سفیر روسیه در واشنگتن بار دیگر بر حفظ یاد و خاطره جنگ جهانی دوم در میانه تلاش‌های آمریکا برای فراموشی تاریخ تاکید کرد و گفت: « آن دوران را به خاطر بسپارید. آن سربازان را به خاطر بسپارید. اجازه ندهید کسی فراموش کند که مردم شوروی و ارتش سرخ چه کردند. ما باید این خاطره را نه تنها در درون خود نگه داریم، بلکه آن را به فرزندان خود نیز منتقل کنیم و از فراموش کردن سهم اتحاد جماهیر شوروی در شکست نازیسم جلوگیری کنیم.»

آنتونف تاکید کرد که ارتش سرخ هم اروپا و هم جهان را از دست نازیسم آزاد کرد و ادامه داد: «امروز که اینجا در واشنگتن، در غرب، سعی می‌کنند فراموش کنند که این اتحاد جماهیر شوروی بود که کمر نازیسم را شکست، این باعث سردرگمی، تلخی، رنجش آن سربازان و افسرانی می‌شود که جان خود را دادند تا ما بتوانیم زندگی کنیم.»

وی ادامه داد، روسیه بار دیگر با نازیسم در یک کشور دیگر که عضوی از شوروی بود یعنی اوکراین مقابله می‌کند.

این دیپلمات روسی گفت، مقامات ایالات متحده از موفقیت‌های روسیه لرزه بر اندامشان می‌افتد. آنها از گفت‌وگوی جدی با مسکو از جمله بحث در مورد ابتکارات صلح ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اجتناب می‌کنند.

وی افزود: «می‌بینید که واشنگتن از موفقیتی که ما به نمایش می‌گذاریم، لرزه بر اندامش افتاده است. به آنچه که در ساختمان کنگره در حال وقوع است درست زمانی که قوانین جدیدی برای اعلام روسیه به عنوان یک کشور حامی تروریسم ارائه می‌شود، نگاه کنید. در اصل، بسیاری از مقامات به سادگی این کار را انجام می‌دهند. از ما فرار می‌کند و می‌خواهد با نادیده گرفتن پیشنهاداتی که پوتین در مورد حل و فصل اوضاع اوکراین مطرح کرد، گفت‌وگوی جدی را آغاز نکنند.»

آنتونف ادامه داد که به زودی با مقام‌های کاخ سفید دیدار می‌کند و از آنها درباره دورنماهای روابط دو جانبه خواهد پرسید.

این دیپلمات ارشد روس با بیان اینکه ایالات متحده، دیپلمات‌های روسی را از امتیاز معافیت مالیاتی محروم کرده، ادامه داد: « آمریکایی‌ها به دیپلمات‌های روسی حمله کردند. کارت‌های معافیت مالیاتی ما را گرفتند. این کارت‌ها امتیازاتی را برای دیپلمات های هر کشوری فراهم می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد زندگی کنند و به خزانه‌داری محلی مالیات نپردازند. هیچ کدام از ما قرار نیست این کار را بکنیم. ما کشور خود را داریم که به آن مالیات می‌پردازیم و خواهیم پرداخت.»

آنتونف افزود، روسیه از گفت‌وگو با ایالات متحده طفره نمی‌رود، اما جدا کردن کنترل تسلیحات استراتژیک را از بسته کلی مسائل ممکن نمی‌داند.

اخیرا، شورای امنیت ملی آمریکا به اسپوتنیک گفته بود که این کشور آماده مذاکره با روسیه درباره خطرات هسته‌ای و کنترل تسلیحاتی بدون اشاره به درگیری اوکراین است.

اما سفیر روسیه در واشنگتن گفته که حل مساله خلع سلاح آن هم زمانیکه اهداف استراتژیک روسیه توسط اوکراین و با استفاده از سلاح آمریکایی هدف قرار می‌گیرد، ناممکن است.

سفیر روسیه در آمریکا گفت: سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به ویتنام و کره شمالی نشانی از شکست سیاستگذاری تحریم و دیکتاتوری آمریکاست.

پایان خبر cmsd

آنتونف:سفر پوتین به کره‌شمالی شکست دیکتاتوری آمریکاست/چشم‌اندازی در بهبود روابط با واشنگتن نیست

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آنتونف:سفر پوتین به کره‌شمالی شکست دیکتاتوری آمریکاست/چشم‌اندازی در بهبود روابط با واشنگتن نیست" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آنتونف:سفر پوتین به کره‌شمالی شکست دیکتاتوری آمریکاست/چشم‌اندازی در بهبود روابط با واشنگتن نیست"، کلیک کنید.