دمای این شهر از ۵۱ درجه عبور کرد

دمای این شهر از ۵۱ درجه عبور کرد

آفتاب‌‌نیوز :

محمد سبزه زاری بیان کرد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و پیرو هشدار سطح قرمز هواشناسی، تا روز یکشنبه استقرار توده هوای گرم و افزایش دما در سطح استان مورد انتظار است به طوری که در بیشتر شهر‌ها به جز مناطق مرتفع شرقی و شمالی، حداکثر دما به حدود ۵۰ درجه سانتیگراد نیز خواهد رسید بنابراین خطر گرمازدگی و احتمال آتش سوزی در مراتع و مزارع نیز وجود دارد.

وی افزود: همچنین با توجه به جهت جریانات جنوبی بر روی خلیج فارس، افزایش رطوبت و هوای شرجی در بخش‌های سواحل و فراسواحل جنوب شرقی و جنوبی در صبحگاه و شامگاه پنجشنبه و شنبه و تا بخش‌های مرکزی در صبحگاه و شامگاه جمعه پیش‌بینی می‌شود.

سبزه زاری ادامه داد: یکشنبه با شمالی شدن جهت جریانات از شرجی هوا کاسته خواهد شد و شمال خلیج فارس نیز طی این مدت در برخی از ساعات نیمه مواج خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته گتوند با ۵۱.۲ و بهبهان با ۲۶.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۵۱.۱ و حداقل ۲۹.۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش تداوم یافتن دمای ۵۰ و یا بالاتر طی ۶ روز متوالی در استان طی ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه است.

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به تقویت و تداوم توده هوای گرم و افزایش دما از روز چهارشنبه هفته جاری تا یکشنبه هفته آینده هشدار سطح قرمز صادر کرد.

دمای این شهر از ۵۱ درجه عبور کرد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دمای این شهر از ۵۱ درجه عبور کرد" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دمای این شهر از ۵۱ درجه عبور کرد"، کلیک کنید.