فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران واکنشی نیست/ گمانه زنی های نادرست غرب راه به جایی نمی برد

فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران واکنشی نیست/ گمانه زنی های نادرست غرب راه به جایی نمی برد

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بیانیه مشترک سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه درباره برنامه هسته ای ایران را پوچ و بی اعتبار و دربرگیرنده ادعاهای خلاف واقع دانسته و آن را محکوم کرد.

به گزارش cmsd، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: همانگونه که بارها اعلام شده است، برنامه هسته ای ایران همواره ماهیتی کاملا صلح آمیز داشته و سلاح هسته ای هیچ جایگاهی در دکترین نظامی و دفاعی ایران ندارد.

طنز تلخ ماجرا این است که کشورهایی که رویکرد سیاسی و غیرسازنده داشته و خود مسیول و بانی وضع موجود برجام هستند، ایران را به تهی کردن برجام از محتوا متهم می کنند.

جمهوری اسلامی ایران متعهد به ادامه تعامل سازنده و همکاری فنی با آژانس بین المللی انرژی اتمی در چارچوب حقوق و تکالیف خود بوده و طرح ها و پروژه های صلح آمیز هسته ای خود را مطابق با معاهده عدم اشاعه و موافقت نامه جامع پادمان، عملیاتی کرده و ادامه خواهد داد.

تاکید می گردد که فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران واکنشی نیست، بلکه بر اساس برنامه توسعه ملی هسته ای و در چارچوب حقوق و تعهدات بین المللی استمرار خواهد داشت و گمانه زنی های نادرست غربی ها در این خصوص مانند دیگر خطاهای آنها راه به جایی نخواهد برد.

جمهوری اسلامی ایران همواره برای تعامل و گفتگوی سازنده آمادگی داشته و معتقد است حسن نیت، پرهیز از اقدامات سیاست زده بی نتیجه و شکست خورده گذشته به همراه نشان دادن جدیت و رویکردی عملگرایانه، لازمه پرداختن به مسایل و موضوعات همه طرف ها است.

پایان خبر cmsd

فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران واکنشی نیست/ گمانه زنی های نادرست غرب راه به جایی نمی برد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران واکنشی نیست/ گمانه زنی های نادرست غرب راه به جایی نمی برد" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران واکنشی نیست/ گمانه زنی های نادرست غرب راه به جایی نمی برد"، کلیک کنید.