تاکید بر اجرای برنامه های پرمحتوا، وحدت بخش و مردمی به مناسبت دهه امامت و ولایت

تاکید بر اجرای برنامه های پرمحتوا، وحدت بخش و مردمی به مناسبت دهه امامت و ولایت

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با تاکید بر لزوم هماهنگی و هم افزایی میان تمامی ظرفیت ها و برگزار کنندگان برنامه های دهه امامت و ولایت گفت: برنامه های این دهه باید مردمی، پرمحتوا و وحدت آفرین باشد.

به گزارش cmsd، سومین جلسه بزرگداشت دهه امامت و ولایت امروز چهارشنبه 23 تیرماه با حضور رییس و اعضای این ستاد و همچنین حضور برخط روسای دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در دفتر مرکزی این شورا برگزار شد.

 در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی رییس ستاد دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید سعید غدیر با اشاره به سیاست های کلی این ستاد گفت: مردمی بودن برنامه ها، ایجاد هماهنگی و هم افزایی میان همه دستگاهها و ظرفیت های کشور، وحدت آفرینی و تولید محتوای غنی از مهمترین سیاست های این ستاد است که لازم است در تمامی اقدامات و برنامه های مرنبط با این دهه مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی توضیح داد: برنامه های دهه امامت و ولایت در همه استان ها، شهرها و روستاهای مختلف باید با مشارکت گسترده اقشار مختلف جامعه و به صورت مردمی برگزار شود.

رییس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت با اشاره به استقبال گسترده از برنامه ها و ارادت قلبی مردم به حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام)  گفت: هرساله همزمان با دهه امامت و ولایت، موجی از نذورات مردمی و سفره های اطعام در شهرها و مناطق مختلف کشور برپا می شود که لازم است از این اقدامات حمایت شده و به نحو شایسته مدیریت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی در ادامه ایجاد هماهنگی و هم افزایی میان ظرفیت های مختلف کشور را از دیگر سیاست های ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت برشمرد و اظهار داشت: هماهنگ کردن برنامه ها در تمامی استان ها و دستگاه های مختلف و گروه های مردمی یکی از وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که موجب هم افزایی شده و به عنوان سیاست ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت مورد توجه است.

وی اضافه کرد: هماهنگ کردن و در کنار هم قرارگرفتن همه دستگاه ها و گروه های مردمی، هم افزایی ایجاد کرده و موجب تقویت، انسجام و هدفمند شدن برنامه ها می شود و بسیار حایز اهیمت است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی از وحدت آفرینی به عنوان سومین سیاست و اهداف برنامه های دهه امامت و ولایت نام برد و گفت: همه اقدامات و برنامه های این دهه باید در راستای تقویت وحدت میان اقشار و گروه های مختلف جامعه باشد و در طراحی و اجرای برنامه ها از اختلافات جلوگیری شود چرا که این عید بزرگ فرصتی برای افزایش الفت و همدلی میان مسلمانان است.

رییس ستاد دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید سعید غدیر تاکید کرد: تولید محتوای غنی و اثرگذار با موضوع غدیر و ولایت یکی دیگر از سیاست های مهم این ستاد است.

وی تصریح کرد: برگزاری جشن ها و ایجاد احساسات شادی آفرین خوب و لازم است اما اثر آن زودگذر است و لذا مطلوب است در کنار این برنامه ها و احساسات، محتوای غنی تولید گردد. چرا که آنچه ماندگار است و در ضمیر مخاطب اثرگذاری درازمدت و پایدار دارد، محتوای توام با استدلال و منطق است. بنابراین ضمن اینکه به احساسات و برگزاری مناسک و جشن ها احترام می گذاریم، اما به آن قانع نبوده و در کنار این برنامه ها ارایه محتواهای عمیق و تحلیل و تبیین چرایی و فلسفه غدیر نیز از سیاست های این ستاد در تدارک برنامه ها خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی یادآور شد: در چند سال گذشته برنامه های خوبی توسط نهادهای مردمی و دستگاه های مختلف به مناسبت عید سعید غدیر تدارک دیده شد و امیدوارم امسال این برنامه ها تقویت شده و شاهد حضور گسترده تر مردم در این برنامه ها باشیم.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم، اجرای برنامه های این دهه با ملاحظاتی همراه است که لازم است از سوی همه دستگاه ها و مردم عزیز مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی عرب انصاری معاون مراسم و استان های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با قدردانی از رهنمودهای حجت الاسلام والمسلمین تقوی گفت: به موازات مظلومیت امیرالمومنین (علیه السلام)،  عشق و محبت ایشان نیز در دلهای مومنان قرار دارد و قلوب مردم ایران سرشار از حب و علاقه به ایشان است و هر جا نام ایشان آورده می شود، مردم حضوری موثر و پررنگ و نقش آفرین داشته و دارند و هم دستگاه های اجرایی و هم مجموعه های مردمی در استان های مختلف کشور استقبال بی نظیری از برنامه های این دهه دارند و لذا پیش بینی می شود که امسال نیز شاهد تنوع و تکثر برنامه ها با حضور گسترده مردم باشیم.

وی به همزمانی برنامه های این دهه با چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع باید توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مرکز و استان ها و هم سایر دستگاه های اجرایی مدنظر باشد.

در ادامه روسای دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و نمایندگان دستگاه های عضو ستاد نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کرده و گزارشی از اقدامات و برنامه های پیش بینی شده برای دهه امامت و ولایت را ارایه دادند و بر موضوعاتی از جمله توجه به قشر جوان و نوجوان، برگزاری شادپیمایی خانوادگی، ارتباط و تعامل بیشتر با مساجد در طراحی و اجرای برنامه ها، فضاسازی شهری و محلی با مشارکت مردم و برگزاری جشن ها و برنامه های تبیینی پرمحتوا، متنوع، وحدت بخش و مفرح با حضور پر رنگ مردم، مورد تاکید قرار گرفت.

پایان خبر cmsd

تاکید بر اجرای برنامه های پرمحتوا، وحدت بخش و مردمی به مناسبت دهه امامت و ولایت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تاکید بر اجرای برنامه های پرمحتوا، وحدت بخش و مردمی به مناسبت دهه امامت و ولایت" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تاکید بر اجرای برنامه های پرمحتوا، وحدت بخش و مردمی به مناسبت دهه امامت و ولایت"، کلیک کنید.