در مورد «تب زرد» چه می دانید؟

در مورد «تب زرد» چه می دانید؟

یک متخصص می گوید اگر سرزمین های گرمسیری مانند آمریکای جنوبی یا آفریقا مقصد سفر شما هستند، محافظت از خود در برابر تب زرد قبل از سفر ضروری است.

به گزارش cmsd، به گفته دکتر «جیل ودرهد»، یک متخصص در هیوستون آمریکا، تب زرد یک بیماری ویروسی بومی مناطق گرمسیری است که از طریق نیش پشه های آلوده به انسان سرایت می کند.

بیشتر افرادی که توسط پشه گزیده و آلوده شده اند ممکن است هیچ علامتی نشان ندهند. اما برخی دیگر در عرض یک هفته پس از گزش، علایم را نشان خواهند داد.

ودرهد گفت: این علایم شامل تب، لرز، سردرد، کمردرد و درد ماهیچه است.

وی افزود: در برخی افراد عفونت ناشی از این ویروس می تواند به بیماری شدید تبدیل شود. از هر هفت بیمار یک نفر دچار تب زرد شدید می شود که شامل تب شدید یا زردی می شود و با التهاب کبد یا شوک هموراژیک همراه است که در آن خونریزی می تواند اتفاق بیفتد.

هیچ داروی ضد ویروسی شناخته شده ای در برابر این بیماری موثر نیست. بهترین کاری که می توان انجام داد همان چیزی است که کارکنان مراقبت های بهداشتی آن را «مراقبت حمایتی» می نامند.

با این حال، دو روش کلیدی برای پیشگیری از تب زرد قبل از شروع آن وجود دارد: واکسیناسیون و اجتناب از گزیده شدن توسط پشه ها.

ودرهد گفت: واکسن تب زرد در دسترس است و تزریق آن برای همه افراد 9 ماهه و بالاتر که به مناطق بومی این بیماری سفر می کنند به استثنای برخی موارد توصیه می شود. علاوه بر این، ممکن است برخی کشورها از شما بخواهند که قبل از ورود، واکسیناسیون انجام دهید و اگر در یک منطقه بومی تب زرد بوده اید، ممکن است محدودیت هایی برای رفتن به آن کشور وجود داشته باشد.

با این حال در منطقه ای که پشه های حامل ویروس تب زرد یافت می شوند، چند اقدام ساده می توانند به شما در جلوگیری از گزش کمک کنند. این اقدامات اساساً شامل پوشیدن پیراهن آستین بلند و شلوار بلند است.

ودرهد گفت: اگر متوجه شدید که به تب زرد آلوده شده اید، آب کافی مصرف کنید و برای کمک به کاهش علایم، تب خود را کنترل کنید.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، استامینوفن داروی انتخابی خواهد بود. از استفاده از داروهای ضدالتهاب مانند آسپرین و سایر داروهای ضدالتهاب غیراستروییدی که می توانند بر پلاکت های شما تاثیر بگذارند، خودداری کنید. همچنین در اسرع وقت به پزشک مراجعه کرده و علایم خود را گزارش کنید.

پایان خبر cmsd

در مورد «تب زرد» چه می دانید؟

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "در مورد «تب زرد» چه می دانید؟" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "در مورد «تب زرد» چه می دانید؟"، کلیک کنید.