گزارشی از وضعیت تولیدات علمی دانشگاه سمنان در پایگاه بین المللی اسکوپوس در بازه زمانی 6 ساله (2018 تا 2023)

گزارشی از وضعیت تولیدات علمی دانشگاه سمنان در پایگاه بین المللی اسکوپوس در بازه زمانی 6 ساله (2018 تا 2023)

به گزارش خبرگزاری cmsd استان سمنان ؛ دکتر محمد حسین احسانی گفت: تعداد تولیدت علمی دانشگاه سمنان در پایگاه اسکاپوس در بازه 6 ساله 2018 تا 2023، حدود 5000 عنوان مقاله است که در حال حاضر حدود 870 عنوان مقاله از دانشگاه سمنان در سال 2023 در پایگاه اسکوپوس نمایه شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تصریح کرد: با عنایت به تعداد مقالات منتشر شده دانشگاه سمنان در سال 2023 خوشبختانه این دانشگاه توانسته است تعداد تولیدات علمی خود را در مقایسه با سال های گذشته ارتقاء بخشد.

عضو هیات رییسه دانشگاه سمنان با بیان اینکه کیفیت مجلات منتشر کننده مقالات دانشگاه سمنان بر اساس رتبه بندی مجلات علمی، SJR است گفت : 40 درصد از این مقالات دارای ضریب کیفی Q1 و 37.6 درصد دارای ضریب کیفی Q2 هستند .

وی با اشاره به اینکه حدود 78 درصد از مقالات منتشر شده دانشگاه دارای ضریب کیفی Q1 و Q2 هستند تصریح کرد : این مطلب بیانگر روند انتشار مقالات دانشگاه سمنان در چارک های اول و دوم است، که نوید بخش انتشار آثار کیفی و ارتقاء میزان ارجاعات به مقالات را در بر خواهد داشت.

دکتر احسانی حوزه های موضوعی انتشار تولیدات علمی را در دانشگاه سمنان به ترتیب علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی اعلام کرد و گفت : انتشار حدود 5000 عنوان مقاله در حوزه های مختلف علوم با دریافت بیش از 62 هزار ارجاع در دانشگاه جامع سمنان یکی از قابلیت های مطلوب این دانشگاه در تولید مقالات از منظر کیفی و کمی است .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان باظهار داشت : حدود 30 درصد تولیدات علمی دانشگاه سمنان در سال 2023 از طریق همکاری های بین المللی و 33 درصد تولیدات علمی دانشگاه سمنان در سطح ملی و با همکاری پژوهشگران جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است که این مطلب نشان از مشارکت فعال دانشگاه سمنان در سطح ملی دارد.

وی افزود حدود 35 درصد از تولیدات علمی دانشگاه سمنان در سال 2023 نیز صرفاً از طریق مشارکت دانشگاهی و حدود 3 درصد نیز از طریق تک نویسندگی منتشر شده است.

وی اظهار داشت: در شش سال گذشته بیش از 62 هزار ارجاع علمی به مقالات دانشگاه صورت گرفته است. که میزان استنادات به مقالات دانشگاه سمنان حدود 12.5 درصد بر اساس سطوح مختلف همکاری علمی است .

دکتر احسانی به پرکار ترین نویسندگان دانشگاه سمنان اشاره کرد و گفت : دکتر علی خیرالدین، دکتر پژمان رضایی، دکتر علی اصغر اروجی، دکتر حسین نادرپور و دکتر حجت کرمی، 5 عضو هیات علمی دانشگاه سمنان هستند که در تعداد تولیدات علمی در شش سال گذشته در صدر نویسندگان این دانشگاه در پایگاه اسکوپوس قرار دارند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان به پر استناد ترین نویسندگان دانشگاه سمنان هم اشاره کرد و گفت : دکتر محمد احترام دانش آموخته مهندسی عمران دانشگاه سمنان، دکتر حسین نادر پور، دکتر پژمان رضایی، دکتر محمد دانایی و دکتر حجت کرمی پنج نویسنده پر استناد دانشگاه سمنان هستند که برخی از آن ها در بخش نویسندگان پر تولید مقالات نیز قرار دارند.

دکتر احسانی ضمن قدردانی از زحمات یکایک اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان اعلام کرد : این اطلاعات بر اساس اطلاعات استخراج شده از پایگاه بین المللی Scopus، دریافت شده است که معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان بر اساس گزارشات علم سنجی تهیه شده به بررسی و پایش تولیدات علمی دانشکده ها نیز می پردازد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در پایان افزود: خوشبختانه به همت پژوهشگران این دانشگاه، با وجود محدودیت های دوران کرونا، روند رو به رشدی در زمینه تولیدات علمی در قالب مقاله شاهد هستیم .

وی یادآور شد: افزایش پژوهانه اعضای هیات علمی، احتساب پایه های تشویقی، پرداخت به هنگام مطالبات پژوهش و فناوری اعضای هیات علمی، برنامه راهبردی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه و هم اندیشی با همکاران در جلسات مختلف این معاونت برخی از عوامل موثر در حفظ روند جاری و ارتقای بیش از پیش دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری است .

گزارشی از وضعیت تولیدات علمی دانشگاه سمنان در پایگاه بین المللی اسکوپوس در بازه زمانی 6 ساله (2018 تا 2023)

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گزارشی از وضعیت تولیدات علمی دانشگاه سمنان در پایگاه بین المللی اسکوپوس در بازه زمانی 6 ساله (2018 تا 2023)" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گزارشی از وضعیت تولیدات علمی دانشگاه سمنان در پایگاه بین المللی اسکوپوس در بازه زمانی 6 ساله (2018 تا 2023)"، کلیک کنید.