80 درصد تحقیق از زندانیان الکترونیکی انجام می شود – خبرگزاری cmsd | اخبار ایران و جهان

80 درصد تحقیق از زندانیان الکترونیکی انجام می شود - خبرگزاری cmsd | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری cmsd، ابراهیم شاهرخیان، در آیین آغاز به کار مجتمع قضایی صدرا در شیراز که از جمله مصوبات سفر رییس قوه قضاییه به استان فارس بود، در جمع مردم و مسوولان، گفت: ارتقا و تامین فضای اداری مورد نیاز در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته است و در مجموع دادگستری های کل کشور به چهار میلیون و 200 هزار مترمربع فضا نیاز دارند که هم اکنون تنها 2 میلیون و 500 هزار مترمربع فضای اداری جهت ارایه خدمات قضایی در اختیار است و 20 درصد این فضاها به شدت فرسوده و نیازمند مرمت است.

وی با بیان اینکه نهضت تامین فضای اداری و قضایی مناسب در کشور شکل گرفته است، گفت: در استان فارس در بیش از 20 حوزه قضایی ساخت، توسعه، ترمیم و مرمت را انجام دادیم و در آینده نزدیک شاهد تکمیل 2 مجتمع شماره سه و چهار دادگستری شیراز خواهیم بود که با متراژ 65 هزار متر مربع فضای مناسبی را برای سال های طولانی در اختیار دستگاه قضایی قرار خواهد داد.

وی، رسیدگی و صدور حکم درباره تظلمات و شکایات، احیای حقوق عامه و اجرای عدالت، پیشگیری از وقوع جرم و نظارت بر اجرای صحیح قوانین را از جمله وظایف و تکالیف قوه قضاییه خواند و افزود: ورودی زیاد پرونده ها به مراجع قضایی یکی از دغدغه های جدی مجموعه قضایی محسوب می شود و علی رغم تلاش همه جانبه قضات و کارکنان همچنان با چالش در این حوزه مواجه هستیم.

شاهرخیان با بیان اینکه در برخی شعب ماهانه بین 200 تا 300 پرونده وارده وجود دارد، گفت: انتظار رسیدگی سریع، دقیق و عادلانه و به دور از هر گونه اطاله از سوی مراجعان وجود دارد و ما به دستگاه قضایی مکلف به پاسخ دهی به آن هستیم.

وی، دادرسی الکترونیکی را یکی از راه کارهای پیش روی قوه قضاییه در راستای کاهش آسیب های طولانی شدن فرایند دادرسی خواند و افزود: در این شیوه رسیدگی، دادرسی بدون حضور افراد در هر نقطه کشور برگزار می شود.

معاون مالی، عمرانی و پشتیبانی قوه قضاییه خاطر نشان کرد: در بحث رسیدگی و تحقیق از زندانیان، 80 درصد رسیدگی در کشور به صورت الکترونیکی انجام می شود که این امر دستاورد مناسبی است، اما تلاش برای تامین زیر ساخت ها و افزایش این آمار همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: اقدامات گسترده تری نیز بر اساس برنامه های اجرایی سند تحول قضایی در مجموعه قوه قضاییه در حال انجام است و در این دوره در حال گذر از دادرسی سنتی به دادرسی نوین و استفاده از فناوری های جدید و هوشمندسازی های فعالیت ها هستیم.

شاهرخیان یادآور شد: قوه قضاییه با توسعه خودکاربری ها و صدور شناسه قضایی (ثنا) تمامی تلاش خود را در جهت تسهیل در ارایه خدمات قضایی بدون حضور فیزیکی افراد و در هر ساعت از شبانه روز انجام داده است.

معاون مالی، عمرانی و پشتیبانی قوه قضاییه تصریح کرد: در سال گذشته حدود سه میلیون وقت رسیدگی به صورت غیر حضوری در قوه قضاییه صادر و دادرسی مربوطه انجام شده است.

وی به گواهی سو پیشینه و ابلاغ اوراق قضایی نیز اشاره کرد و افزود: صدور گواهی سو پیشینه به صورت الکترونیکی از جمله برنامه هایی بود که مورد توجه قرار گرفت و امروزه بیش از 95 درصد گواهی های صادره به صورت الکترونیکی در سامانه قرار می گیرد.

شاهرخیان افزود: با دسترسی به چهار بانک اطلاعاتی از جمله حساب های بانکی، حساب های بورسی، بانک املاک و پلاک انتظامی و در اختیار قرار دادن اطلاعات به قضات ذیربط منجر به تسریع در رسیدگی و اتقان آرا و دقت در رسیدگی ها می شود.

معاون مالی، اداری و پشتیبانی قوه قضاییه در بخشی دیگر گفت: بیش از 13 هزار پرسنل قضایی و اداری جذب قوه قضاییه شده است که یکی از برنامه های ما ارتقا وضعیت آنان در همه ابعاد است که با پیگیری های انجام شده اقداماتی خوبی شکل گرفته است.

80 درصد تحقیق از زندانیان الکترونیکی انجام می شود – خبرگزاری cmsd | اخبار ایران و جهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "80 درصد تحقیق از زندانیان الکترونیکی انجام می شود – خبرگزاری cmsd | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "80 درصد تحقیق از زندانیان الکترونیکی انجام می شود – خبرگزاری cmsd | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.