همه پروژه های کشور باید پیوست سلامت داشته باشند

همه پروژه های کشور باید پیوست سلامت داشته باشند

cmsd/خوزستان مشاور وزیر کشور در حوزه سلامت گفت: وزارت بهداشت نمی تواند این فضا را به تنهایی مدیریت کند زیرا این حوزه بسیار گسترده است و همه باید به آن کمک کنند، بنابراین مصوب کرده ایم همه پروژه های استانی در همه امور کوچک و بزرگ، پیوست سلامت داشته باشند تا از این اتفاق، حوزه سلامت سهم بیشتری ببرد و سطح سلامت جامعه بالا برود.

علی اکبر دور در حاشیه نشست شورای سلامت اجتماعی استان خوزستان که امروز (13 خرداد ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه امروز، دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه ها گزارش های خود را ارایه کردند و موضوعات مهم از جمله حوزه های سلامت، بیمارستانی، بهداشت، کشاورزی مطرح و تصمیماتی گرفته شد. 

به گزارش cmsd، وی افزود: در وزارت کشور تصمیم گرفته ایم در حوزه سلامت بیشتر وارد شویم و کمک حال دانشگاه های علوم پزشکی و دیگر دانشگاه ها باشیم. در استان ها برگزاری کارگروه سلامت بر عهده استانداری است اما یک رویکرد متفاوت در استان ها ایجاد کرده ایم و هدف این رویکرد این است که سلامت یک امر اختصاصی نباشد و همه دستگاه ها و مردم به دانشگاه های علوم پزشکی و حوزه سلامت کمک کنند تا بتوانیم سطح سواد سلامت جامعه را بالا ببریم. در انتها، خروجی آن کم شدن بیماری ها و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها است.

 مسیول نظام سلامت قرارگاه وزارت کشور با بیان اینکه می توان از فضای کارگروه سلامت در افزایش سواد سلامت استفاده کرد، گفت: اهمیت کارگروه سلامت در بخش هم افزایی بسیار جدی و مهم است. این کار گروه در هر استان وظیفه هم افزایی را بر عهده دارد تا دستگاه ها را کنار هم بیاورد و در کنار این ها تصمیمات مهم و دستگاهی بگیرد و از آن یک خروجی داشته باشیم که سطح حوزه سلامت متغیر شود.

وی بیان کرد: طبیعتا وزارت بهداشت نمی تواند این فضا را به تنهایی مدیریت کند زیرا این حوزه بسیار گسترده است و همه باید به آن کمک کنند، بنابراین مصوب کردیم همه پروژه های استانی در همه امور کوچک و بزرگ، پیوست سلامت داشته باشند تا از این اتفاق، حوزه سلامت سهم بیشتری ببرد و سطح سلامت جامعه بالا برود. 

پایان خبر cmsd

همه پروژه های کشور باید پیوست سلامت داشته باشند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "همه پروژه های کشور باید پیوست سلامت داشته باشند" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "همه پروژه های کشور باید پیوست سلامت داشته باشند"، کلیک کنید.