مشعل آغاز رقابت های رویداد ملی جام باشگاههای کتابخوانی در سمنان پایتخت کتاب ایران روشن شد

مشعل آغاز رقابت های رویداد ملی جام باشگاههای کتابخوانی در سمنان پایتخت کتاب ایران روشن شد

به گزارش خبرگزاری cmsd استان سمنان، این مراسم با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و جمعی از مسوولان فرهنگی و اهالی فرهنگ و ادب استان و سمنان و نیز مهمانانی از شهرهای نیشابور و ارومیه در سالن تیاتر شهر سمنان برگزار شد.

این رویداد ملی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ویژه کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر کشور با مشارکت نهادهای دولتی، غیر دولتی و دستگاههای اجرایی بازطراحی و اجرایی شده است.

کمک به افزایش مهارتهای کتابخوانی ویژه کودکان و نوجوانان، تشویق کودکان و نوجوانان به خواندن همراه با درک مطلب، برقراری ارتباط بین اهالی قلم و کودکان علاقه مند به کتاب و مطالعه و شناسایی فعالان و مروجان کتاب در کشور از جمله اهداف اجرای این رویداد ملی اعلام شده است.

در قالب این طرح قرار است باشگاههای کتابخوان در کشور با داشتن مربی و تسهیل گر شکل گرفته و این باشگاهها با جذب کودکان و نوجوانان اقدام به توسعه فرهنگ کتاب و مطالعه در جامعه کرده و در نهایت رقابت بین این باشگاهها در کشور برگزار خواهد شد.

مدیرکل مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: به دلیل انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران، امسال میزبانی این رویداد ملی به سمنان واگذار شده و اختتامیه آن نیز در سمنان برگزار خواهد شد.

اسماعیل جانعلی پور گفت: در پاین این رویداد باشگاههای برتر انتخاب و تجلیل خواهند شد.

در این مراسم پس از اجرای برنامه های متعدد فرهنگی و نیز نمایشی با موضوع کتاب و دانایی، مشعل این رقابتها روشن و در آیین خاصی توسط موتورسوران و سوارکاران و با عبور از خیابان های مختلف سمنان مشعل اصلی رقابتها در دبیرخانه توسعه کتاب و کتابخوانی استان سمنان با حضور گسترده مردم و مسوولان روشن شد و این رویداد ملی به صورت رسمی آغاز شد.

مشعل آغاز رقابت های رویداد ملی جام باشگاههای کتابخوانی در سمنان پایتخت کتاب ایران روشن شد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مشعل آغاز رقابت های رویداد ملی جام باشگاههای کتابخوانی در سمنان پایتخت کتاب ایران روشن شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مشعل آغاز رقابت های رویداد ملی جام باشگاههای کتابخوانی در سمنان پایتخت کتاب ایران روشن شد"، کلیک کنید.