راه اندازی پایانه فروش قارچ در تهران به زودی/ تولید قارچ 20 درصد افزایش یافت

راه اندازی پایانه فروش قارچ در تهران به زودی/ تولید قارچ 20 درصد افزایش یافت

رییس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور ضمن اشاره به پیگیری های انجمن برای اخذ مجوزهای راه اندازی پایانه فروش قارچ در تهران، آمار تولید در سال جاری را مدنظر قرار داد و گفت: در سال جاری 20 درصد به تولیدات قارچ کشور اضافه شده است.

مهدی رجبی در گفت وگو با cmsd، با بیان اینکه تولید قارچ در کشور امسال از مرز 210 هزار تن عبور کرده است، گفت: هر سال تقریبا 170 تا 180 هزار تن تولید قارچ داشتیم، ولی امسال 20 درصد به تولیدات کشور اضافه شده است.

وی افزود: با توجه به بالا بودن قیمت محصولات پروتیینی از جمله مرغ و گوشت تقاضای خرید قارچ بالا است و برای برخی خانواده ها قارچ جایگزین مرغ و گوشت شده است. البته میزان پروتیین آن و قیمت مناسب باعث شده که برخی افراد هم برای سلامتی بیشتر از آن استفاده کنند.

رییس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی اضافه کرد:یکی از مشکلاتی که در  حال حاضر در بخش قارچ داریم این است که نتوانستیم توزیع قارچ را به صورت مویرگی در همه شهرها انجام دهیم و در برخی شهرستان ها نیز سرانه مصرف زیر یک کیلو است.

وی تصریح کرد: قارچ محصولی فاسد شدنی است و برای بسیاری از شرکت های پخش، توزیع آن صرفه اقتصادی ندارد، در نتیجه اقدام به این کار نمی کنند. البته برای ساماندهی این موضوع نیز برنامه هایی در دست داریم.

رجبی در ادامه گفت: انجمن قصد دارد که برای اولین بار پایانه پخش قارچ را راه اندازی کند. در حال اخذ مجوزهای لازم برای آن هستیم و امیدواریم بتوانیم در سال 1403 آن را راه اندازی کنیم. این پایانه شبیه بازار میوه و تره بار خواهد بود ،یعنی تمام فروشندگان محصولاتشان را در آنجا عرضه خواهند کرد و خریداران نیز  با یک نرخ ثابت اقدام به خرید می کنند.

وی در پایان گفت: قیمت عمده فروشی قارچ به صورت فله کیلویی 80 هزار تومان و بسته بندی 110 هزار تومان است و امیدواریم تا پایان سال نوسان قیمتی نداشته باشیم.

پایان خبر cmsd

راه اندازی پایانه فروش قارچ در تهران به زودی/ تولید قارچ 20 درصد افزایش یافت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "راه اندازی پایانه فروش قارچ در تهران به زودی/ تولید قارچ 20 درصد افزایش یافت" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "راه اندازی پایانه فروش قارچ در تهران به زودی/ تولید قارچ 20 درصد افزایش یافت"، کلیک کنید.