درآمد باج افزار ها در سال 2023 رکورد زد

درآمد باج افزار ها در سال 2023 رکورد زد

آفتاب نیوز :

پرداخت های باج افزار ها در سال 2023 برای اولین بار به بالای 1.1 میلیارد دلار رسید و رکورد های قبلی را شکست. ظاهراً سال گذشته میلادی یک دوره فوق العاده سودآور برای باج افزار ها بوده است.

به گزارش مجله cmsd، در سال گذشته میلادی، پرداخت باج از طریق بدافزار های مختلف تقریباً دو برابر شد؛ یعنی از 567 میلیون دلار در سال 2022، به 1.1 میلیارد دلار رسید. هدف افراد سوءاستفاده گر بیشتر روی موسسات بزرگ، بیمارستان ها، مدارس و سازمان های دولتی متمرکز بوده است.

در سال 2023، نزدیک به 46 سیستم بیمارستانی در ایالات متحده مستقیماً تحت تاثیر باج افزار ها قرار گرفتند و به دلیل عدم دسترسی به سیستم های اطلاعات بیماران، دچار اختلال شدند. این رقم نسبت به 25 عدد در سال 2022 و 27 عدد در سال 2021، افزایش چشمگیری یافته است.

رکورد باج افزار ها در سال 2023

با کاهش تعداد باج افزار ها در سال 2022، گمان می رفت که ابزارها، قوانین و اقدامات امنیتی به نتیجه برسند، اما به نظر می رسد که این سال تنها یک استثنا بوده و احتمالاً مسایل ژیوپلیتیکی مانند حمله روسیه به اوکراین موجب کاهش میزان باج ها شده بود. درگیری بین این دو کشور نه تن ها عملکرد برخی از مهاجمان سایبری را مختل کرد، بلکه تمرکز آن ها را از منافع مالی به حملات سایبری با انگیزه سیاسی و اهداف جاسوسی و تخریب تغییر داد.

بسیاری از اپراتور های باج افزار ها در اروپای شرقی مانند روسیه و اوکراین مستقر هستند؛ به همین دلیل با فروکش کردن نسبی جنگ بین دو کشور، شاهد رشد رقم باج افزار ها در سال 2023 هستیم. براساس برخی گزارش ها، در سال 2023 حدود 538 نوع باج افزار جدید ایجاد شده است.

اپراتور های باج افزار ها در سال 2023 معمولاً به سمت شرکت ها و سازمان های بزرگ رفته اند که احتمال گرفتن مبالغ کلان از آن ها بیشتر است. برای مثال، تنها از استودیوی معروف MGM حدود 100 میلیون دلار باج گرفته شده است.

تا زمانی که تعداد حملات افزایش یابد و سازمان های بزرگ به پرداخت این باج ها ادامه دهند، عملیات باج افزار ها می تواند بسیار سودآور باشد. به طور کلی، سال 2023 با وجود تلاش های مجریان قانون برای ایجاد اختلال در عملکرد باج گیری، سال خوبی برای باج افزار ها بوده است.

درآمد باج افزار ها در سال 2023 رکورد زد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "درآمد باج افزار ها در سال 2023 رکورد زد" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "درآمد باج افزار ها در سال 2023 رکورد زد"، کلیک کنید.