ترغیب خانواده برای حضور در میدان انتخابات بر عهده بانوان است – خبرگزاری cmsd | اخبار ایران و جهان

ترغیب خانواده برای حضور در میدان انتخابات بر عهده بانوان است - خبرگزاری cmsd | اخبار ایران و جهان

محدثه اخوان قدس در گفت وگو با خبرنگار cmsd با اشاره به نقش و جایگاه بانوان در مشارکت مردم در کارزار انتخابات و نیز حرکت جامعه به سمت و سوی انتخاب صحیح اظهار کرد: در الگوی پیشرفت جامعه همه ما برای حضور در انتخابات دارای تکلیف هستیم.

وی افزود: در نگاه توسعه ای، شرکت در انتخابات نوعی حقوق شهروندی محسوب می شود.

این فعال فرهنگی و حوزه بانوان ادامه داد: اگر نظام اسلامی را نظام امام و امت بدانیم هرکدام از اعضای این امت یک سهم و وظیفه ای دارند و بدون شک این بار نیز مردم مثل همیشه برای عمل به وظیفه به میدان می آیند.

وی با اشاره به نقش بانوان در فضای انتخابات تصریح کرد: به کار بردن عناوینی مانند رهبری نهضت، نقش تربیتی بانوان و پیشروی بانوان تعابیر دقیق و حکیمانه امامین انقلاب برای بانوان است.

اخوان قدس بیان کرد: ما در طول تاریخ اسلام در مقاطع مختلف همیشه شاهد نقش جدی و حساس بانوان بوده ایم.

این فعال فرهنگی عنوان کرد: از بانوان صدر اسلام تا حضرت صدیقه طاهره (س) در زمان ولایت امیرالمومنین یا حضرت زینب کبری (س) و حتی خانم فاطمه معصومه (س) که بانوی مجرده ای که در زمان خودشان ولایت اجتماعی داشتند، همگی الگوهای قابل توجه برای رفتار اجتماعی بانوان هستند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان به فعالیت های بانوان در زمینه مشارکت های اجتماعی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر تعبیر ظریف و دقیقی را برای شناخت مسایل و جریان ها توسط بانوان به کار بردند و با توجه به دیدگاه و نظر ایشان، به میدان آوردن خانواده، کمک به انتخاب اصلح و ایجاد حرکت عمومی و زنجیره تواصی برای شرکت در انتخابات یکی از وظایف بانوان به شمار می رود.

اخوان قدس با بیان اینکه بانوان ما در انتخاب داوطلبان خانم دقت کنند و نگاه ها به رای دادن برای یک نامزد نباید نگاهی جنسیتی باشد، تبیین کرد: انتخابات یک مساله جنسیتی نیست که صرفاً یک خانم به مجلس برود.

وی با بیان اینکه اگر نگاه کمی داشته باشیم در دام فمنیست می افتیم، اضافه کرد: بانوان نیز اگر به دنبال یک داوطلب خانم هستند باید فردی را انتخاب کنند که حوزه زن و جریان های ضد خانواده و ضد ارزش را نیز بشناسند.

این فعال حوزه بانوان با بیان اینکه باید زن و زنانگی را به مثابه یک ارزش ببینیم، تصریح کرد: تحقق الگوی سوم زن و حفظ ویژگی پیشرانی زنانه برای تمدن سازی در تقنین باید در اولویت همه نمایندگان مخصوصاً نمایندگان زن مجلس باشد.

ترغیب خانواده برای حضور در میدان انتخابات بر عهده بانوان است – خبرگزاری cmsd | اخبار ایران و جهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ترغیب خانواده برای حضور در میدان انتخابات بر عهده بانوان است – خبرگزاری cmsd | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ترغیب خانواده برای حضور در میدان انتخابات بر عهده بانوان است – خبرگزاری cmsd | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.