شرکت طراحی سایت CMSD

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت شخصی

سئو سایت فروشگاهی

طراحی لوگو

آموزش فتوشاپ

آموزش وردپرس

0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

شرکت طراحی سایت CMSD

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت شخصی

سئو سایت فروشگاهی

طراحی لوگو

آموزش فتوشاپ

آموزش وردپرس

نوشته های بلاگ

آموزش رایگان سئو سایت جلسه 3 معماری سایت و فاکتورهای موفقیت در موتور جستجو

بهمن 23, 1399 آموزش
آموزش رایگان سئو سایت جلسه 3 معماری سایت و فاکتورهای موفقیت در موتور جستجو

آموزش رایگان سئو سایت جلسه سوم معماری سایت و فاکتورهای موفقیت در موتور جستجو

در جلسه سوم از دوره آموزش رایگان سئو شرکت طراحی سایت cmsd به معماری سایت و فاکتورهای موفقیت در موتور جستجو میپردازیم، پیشنهاد میکنیم مطالعه این آموزش را از جلسه اول آغاز کنید.

دومین عنصر در جدول تناوبی سئو، معماری سایت است. آیا جلسه اول را به یاد دارید؟ معماری سایت در کارآمدی سئو نقش بسیار مهمی بر عهده دارد. در این متن به فاکتورهای معماری سایت میپردازیم. این فاکتورها روی امکان یافتن وبسایت شما توسط مخاطب و امکان استفاده از آن، تاثیر میگذارند.

1. کرال (Crawl)

موتورهای جستجو برای خواندن صفحات وبسایت شما و جمع آوری کپی از آن ها در یک ایندکس قابل جستجو، از نرم افزار کرالینگ (یا خزنده) استفاده میکند.

زمانی که کاربر عبارت یا واژه ای را جستجو میکند، موتور جستجو ایندکس خود را برای فیلتر و رتبه بندی کردن صفحات مرتبط، اسکن میکند. اگر سایت شما قابل کرال یا خزش نباشد داخل ایندکس قرار نگرفته و بنابراین در نتایج جستجو ظاهر نخواهد شد.

اکثر سایت ها با مشکلات کرالینگ جدی مواجه نمیشوند با این حال باید از فاکتوهایی که میتوانند در این فرایند تسهیل کننده یا مانع تراش باشند اطلاع داشته باشید.

لینک دهی داخلی نامناسب، سرعت پایین بارگذاری صفحه، خطا در URL، عوامل دسترسی کاربر، مسدود کردن موتورهای جستجو با نوایندکس (noindex) کردن صفحات و متفاوت بودن آنچه به خزنده ها نشان میدهید با آنچه به کاربر نشان میدهید، همه میتوانند ناخواسته باعث شوند سایت شما در نتایج جستجو ظاهر نشود.

در تغییرات جدیدی که در گوگل ایجاد شده، اپ های جاوا اسکریپت بیشتری توسط گوگل قابل کرال شده اند با این حال همانطور که یکی از توسعه دهندگان سئو در Search Engine Land اشاره میکند، این به روزرسانی تنها مختص به گوگل است اما موتورهای جستجوی دیگری وجود دارند که باید در آن ها عملکرد خوبی داشته باشید چرا که ممکن است در آینده اوضاع تغییر کند همانطور که وقتی گوگل به صحنه آمد AltaVista کنار رفت.

بنابراین پیشنهاد میشود از لحاظ قابلیت کرال سایت، حتی با وجود این که گوگل اکنون میتواند لینک های جاوا اسکریپت را کرال کند، شما تا جای ممکن برای اکثر کدهای مهم وبسایتتان از HTML استفده کنید که شامل نویگیشن هم میشود تا کرالر ها بتوانند همه صفحات سایت شما را پیدا کنند.

از سوی دیگر کارهایی هست که میتوانید برای به حداکثر رساندن بهره وری از منابعی که موتور جستجو به کرال سایت شما اختصاص داده انجام دهید.

سئوی تکنیکال یک ضرورت است نه یک انتخاب – کلیک کنید

با استفاده از robots.txt میتوانید به موتورهای جستجو بگویید که صفحاتی با پارامترهای URL به خصوص را کرال نکنند. و برای بهبود کارآمدی کرال از سلامت همه لینک ها اطمینان حاصل کنید. داشتن یک نقشه سایت HTML و XML تمیز و به روز نیز میتواند کرال کردن سایت شما را برای موتور های جستجو آسان تر کند.

2. موبایل

موبایل فرندلی (friendly) بودن فقط به این معنا نیست که وبسایت شما را بشود روی موبایل یا تبلت باز کرد بلکه به این معناست که وبسایت شما برای افرادی ساخته شده است که صاحب این دستگاه ها هستند – آن ها باید همان دسترسی هایی را روی موبایل داشته باشند که با دسکتاپ دارند.

اکثریت جستجو های شما توسط موبایل صورت میگیرد و موتورهای جسجو نحوه پاسخدهی خود را با این روند هماهنگ کرده اند. گوگل از سال 2-18 در ایندکس ها، موبایل را در اولویت قرار میدهد بنابراین نسخه موبایل سایت ها در ایندکس موتور جستجو اولویت دارند.

بزرگترین دروغی که تا به حال در سئو گفته شده – کلیک کنید

بسیاری از CMS ها از نسخه موبایل وبسایت ها پشتیبانی میکنند، اما تنها داشتن سایتی که نسخه موبایل داشته باشد کافی نیست. باید از اشتباهات رایجی همچون ریدایرکت خراب، سرعت پایین بارگذاری صفحات، نامناسب بودن اندازه فونت، نزدیک بودن عناصر تاچ به هم و  interstitial هایی که جلوی دسترسی کاربر به آنچه برای دیدن آن آمده را میگیرند، پرهیز کنید. البته اشتباهات رایجی که گفتیم به همین موارد، محدود نمیشود.

3. محتوای تکراری

همه جا پر از محتوای تکراری است. اما موتور جستجو تنها یک نسخه از صفحه را نیاز دارد. اگر به این مورد رسیدگی نشود، محتوای تکراری پیدا کردن صفحه ای که باید به عنوان نتیجه جستجو گزارش شود را برای موتورهای جستجو دشوار میسازد. همچین ممکن است افراد را به نسخه های مختلفی از یک صفحه بفرستد.

این باعث کاهش ارزش آن لینک ها میشود و تصویری غیر دقیق از ارزشمندی و مرتبط بودن یک صفحه را برای جستجو کنندگان ترسیم میکند.

4. سرعت

بهینه سازی سایت برای افزایش سرعت همیشه واجب است. سایت شما باید با سرعت بالایی بارگذاری شود چه کاربر از موبایل استفاده کند چه از کامپیوتر. و از آنجایی که سرعت یکی از فاکتورهای سئو است، بالاتر بودن سرعت سایت برای سئو مفید خواهد بود.

5. HTTPS

گوگل سایت ها را تشویق کرده است تا به سرور های HTTPS مهاجرت کنند و علت آن هم فراهم آوردن امنیت بهتر برای جستجو کنندگان است. گوگل برای این کار از دو روش استفاده کرده است که یکی از آن ها رتبه بندی است. گوگل به سایت های HTTPS رتبه بهتری میدهد.

6. URL

این مورد یک فاکتور بزرگ در رتبه گیری نیست اما بهتر است در URL صفحات از کلمات توصیف کننده برای موتورهای جستجو و کاربران استفاده کنید.

URL در صفحه نتایج جستجو نمایش داده میشود و بنابراین داشتن یک URL که فهم آن راحت باشد به کسی که آن را میبیند ایده بهتری درباره این که صفحه دارای چه محتوایی است میدهد.

  1. در URL از کلمات کلیدی استفاده کنید. اما در استفاده از کلمات زیاده روی نکنید
  2. صفحات را با کلماتی نامگذاری کنید که توصیف کننده محتوای شما هستند.
  3. برای سازماندهی به صفحات سایت از دایرکتوری استفاده کنید. دایرکتوری ها میتوانند محتوا و ساختار سایت شما را توصیف کنند.
Write a comment