شرکت طراحی سایت CMSD

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت شخصی

سئو سایت فروشگاهی

طراحی لوگو

آموزش فتوشاپ

آموزش وردپرس

0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

شرکت طراحی سایت CMSD

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت شخصی

سئو سایت فروشگاهی

طراحی لوگو

آموزش فتوشاپ

آموزش وردپرس

نوشته های بلاگ

آموزش حل مشکل محتوای تکراری در سایت

اسفند 16, 1399 آموزش, آموزش سئو
آموزش حل مشکل محتوای تکراری در سایت

آموزش حل مشکل محتوای تکراری در سایت

  • محتوای تکراری چیست ؟
  • چرا باید نگران به وجود آمدن محتواهای تکراری باشیم ؟
  • چگونه راهی برای حل مشکل محتوای تکراری ( داپلیکت کانتنت پیدا کنیم ؟ )

در این بخش از مقالات آموزش سئو شرکت طراحی سایت و سئو cmsd در خدمت شما عزیزان هستیم با آموزش رفع مشکل محتوای تکراری در سایت ، چرا که این مبحث از مطالب پرسرچ سئو کاران مبتدی است و لازم که آن را بررسی کنیم.

امیدوارم این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شود ، در صورت داشتن هرگونه سوالی میتوانید دربخش نظرات سوالات خود را مطرح نمایید.

آموزش حل مشکل محتوای تکراری

محتوای تکراری چیست ؟

اول از همه چیز باید دید محتوای تکراری ( داپلیکت کانتنت ) چیست ؟

اصولا ، محتوای تکراری به محتوایی گفته می شود که در بیش از یک مکان در اینترنت یافت می شود . محتواهایی ( در وردپرس می تواند برگه ، نوشته ، محصول و… باشد ) که بیش از حد مشابه تلقی شوند توسط گوگل ، حتی اگر یکسان نباشد ، ممکن است کپی از یکدیگر تلقی شوند.

وقتی که به محتوای تکراری فکر می کنید ، مهم است که به یاد داشته باشید که این فقط مربوط به آنچه کاربران هنگام مراجعه به سایت شما و مقایسه دو صفحه می بینند نیست . این موضوع می تواند ربط به موتورهای جست و جو و یا خزنده های این ابزارها داشته باشد ، که به این صفحات ( محتواها ) دسترسی دارند.

از آنجا که آنها همانند کاربران نمی توانند این صفحات را ببینند ، و چون آنها معمولاً سورس کد صفحات را استخراج میکنند و مورد بررسی قرار می دهند ، اگر این کدها بیش از حد مشابه باشند ، ممکن است خزنده فکر کند که به دو نسخه از همان صفحه برخورده یا به عبارتی محتوای تکراری در وبسایت رخ داده است.

تصور کنید که به یک نانوایی می روید و در مقابل شما دو کاپ کیک وجود دارد که تقریباً یکسان به نظر می رسند ، آن ها هیچ نشانه خاصی برای تشخیص از هم ندارند ! حالا از کجا میدونید کدوم رو میخواید و به درد شما می خوره ؟ این اصل اتفاقی است که وقتی یک موتور جستجو با دو صفحه خیلی شبیه به هم روبرو می شود.

این سردرگمی و شباهت بین دو محتوا می تواند منجر به مواردی مانند اشتباهات رایج در رتبه بندی یا کسب دو رتبه نزدیک به هم از یک وبسایت شود که دلیل آن تشخیص غلط خزنده در شباهت محتوای صفحات است ، و در این حالت ممکن است موتورهای جستجو نتوانند بفهمند کدام صفحه را باید رتبه بندی کنند یا ممکن است صفحه نادرست را رتبه بندی کنند…

داخل ابزار MOZ , ما یک آستانه 90٪ برای محتوای تکراری داریم ، به این معنی که هر صفحه با حداقل 90٪ کد یکسان به عنوان نسخه تکراری محتوا اصلی علامت گذاری میشود

راه حل مشکل محتوای تکراری در نتایج گوگل

تا اینجای مطلب به صورت خلاصه برای شما عزیزان داپلیکت کانتنت یا محتوای تکراری را توضیح دادیم ، حال در ادامه به چند روش برای حل این مشکل برای شما عزیزان اشاره خواهیم کرد.

ریدایرکت 301

اولین گزینه برای حل مشکل duplicate content استفاده از ریدایرکت 301 است ، این گزینه مشابه داشتن یک نسخه کپی VHS از یک فیلم است . که شاید خیلی مرتبط نباشد.

بنابراین شما می خواهید مطمئن شوید که نسخه دیجیتالی که به صورت آنلاین پخش می شود را در اختیار مردم قرار دهید ، شما روی دامنه ( سایت ) خود میتوانید به راحتی ورژن قدیمی را به ورژن جدید ریدایرکت کنید ( نسخه بروز شده ). این مشکلات می تواند مربوط به ساب دامین یا تغییرات پروتکل (http به https ) باشد و حتی میتواند مربوط به بروزرسانی محتوا باشد که دیگر نمی خواهید افراد بتوانند به محتوای قدیمی دسترسی پیدا کنند.

Rel=canonicals

گزینه بعدی برای رفع این مشکل استفاده از ویژگی rel=canonicals باشد.تصویر کنید که در یک کلوچه پزی فروشی هستید و دو نوع کلوچه به همراه دارید ، شکر و تکه شکلات . شما کوکی های شکر خود را درجه یک ارزیابی می کنید . بنابراین هنگامی که افراد از شما می پرسند کدام یک را باید امتحان کنند ، شما به آنها کلوچه های قندی را نشان می دهید حتی اگر آنها هنوز به فکر استفاده از گزینه برش شکلات باشند.

این موضوع در سایت شما میتواند شبیه این باشد که ، محصولی را عرضه کرده اید که دارای دو رنگ است ( مثلا داشتن یک گوشی به عنوان محصول با دورنگ )

  • نکته : همواره سعی کنید محصولاتی که دارای ویژگی های صرفا متفاوتی هستند را در یک صفحه پیاده کنید ( مثلا گوشی با دو رنگ ، گوشی با سه نوع حافظه داخلی وووو … )

 البته در صورت حتی داشتن چند پیج از یک محصول میتوانید با استفاده از این برچسب به خزنده های موتورهای جست و جو بفهمانید که کدام صفحه برای کابران ارزشمند تر است و آن صفحه را برای کاربرانم رتبه بندی کن .

Meta noindex

شما می توانید صفحات را به عنوان meta noindex علامت گذاری کنید.

به عنوان مثال ممکن است شما دو نسخه ( مثلا چاپ 1399 و 1400 ) از یک کتاب را داشته باشید ، قطعا در این حالت شما جدیدترین نسخه از کتاب را مطالعه خواهید کرد چرا که بروز تر است و اطلاعات بهتری در اختیار شما قرار می دهد ( البته تو ایران این موضع برعکس 🙁 )

برچسب های Meta noindex به خزنده های موتورهای جست و جو می گویند که هنوز هم می توانند محتوای آن صفحه تکراری را استخراج کنند ، اما نباید آن را در رتبه بندی یا فهرست خود قرار دهند. این امر می تواند به موارد تکراری محتوای ناشی از مواردی مانند رتبه بندی صفحات کمک کند.

Add content ( محتوا اضافه کنید )

اما اگر سایت شما دو صفحه داشته باشد که واقعاً کپی برداری از یکدیگر نیستند ، چه می کنید؟ در واقع آنها دارای عناوین محتوایی متفاوتی هستند ، و باید با آنها به عنوان صفحات دارای محتوای جداگانه برخورد شود. خوب ، در این حالت ، شما می توانید محتوای بیشتری را به هر یک از این صفحات اضافه کنید ، تا خزنده ها دست از سرتان برای محتوای تکراری تشخیص دادن این صفحات بردارن.

با این کار شما به آنها این امکان را می دهید تا از یکدیگر متمایز محسوب شوند ، و شبیه به این است كه بگوییم ، به یك كاپ کیك ، آب پاش و گیلاس اضافه كنید و ممكن است یخ زدگی با رنگ دیگری متفاوت باشد.

ممنونم که تا پایان این مطلب همراه ما بودین امیدوارم این مطلب برای شما عزیزان مفید و کاربردی واقع شود.

منبع : سایت Moz

Taggs:
Write a comment